Szukam osoby która poświęciła by może czas aby uczynić mnie swoim "czeladnikiem" w Unreal Engine 4


#1

Szukam osoby która poświęciła by może czas aby uczynić mnie swoim “czeladnikiem” w Unreal Engine 4 lub może podać jakiś naprawdę dobry poradnik (najlepiej po polsku chociaż nie koniecznie jest to wymagane) najlepiej żeby dotyczył nowych wersji silnika. A co do pomocy mi w nauce lub jakiś po prostu podpowiedzi to chodzi mi głównie o bluprinty gdyż znam tylko podstawy C++ i nie sądzę żeby to wystarczyło. Jeżeli jest tutaj jakiś “śmiałek” który podejmie się tego zadania, byłbym zobowiązany :slight_smile:.


#2

W internecie jest tona materiałów, wystarczy pogrzebać.

Zaglądaj też na subreddit Unreal

C++ jest trudnym językiem na start więc możesz potrzebować sporo czasu by się w nim chociaż orientować.

Swoją drogą w UE4 oprócz C++ możesz też tworzyć w innych językach
http://www.gamefromscratch.com/post/2016/01/11/Alternative-Programming-Languages-with-Unreal-Engine-4.aspx
Zawsze to są jakieś alternatywy.


#3

Racja i to nie tak że nie przeglądałem poradników, jednak większość z nich jest po prostu na przestarzałej wersji silnika i wiele rzeczy muszę się domyślać co nie sprzyja wzrostowi chęci do nauki. Jeżeli chodzi o tą część “koderską” to najpierw chciałem się nauczyć bluprintów bo wydawały mi się prostsze niż nauka całego języka. Jednak bardzo dziękuje za odpowiedz i podpowiedzi, cóż mego developerskiego “Mistrza” będę szukał chyba dalej :slight_smile: lub jeszcze raz przeszukam internet tak jak radziłeś.


#4

W świecie Unity jest podobnie, sporo z tych tutoriali i manuali jest dosyć przestarzała, trzeba się naszukać by trafić na coś aktualnego i nie uczącego złych nawyków.

Ja sam uczę się Unity, teraz może jestem na stopniu nieco ponad podstaw. Staram się mieć podstawy z większości rzeczy jak animacje, gui, programowanie itp, ale ogarnięcie tego wszystkiego jest okropnie przytłączające i to pewnie niezależnie czy to Unity, UE4 albo inny silnik.

Z tego co ostatnio czytałem to przyśpieszyli działanie tych blueprintów. Może to moje przyzwyczajenie z Unity, ale sam bym preferował “koderskie” podejście ale w innym języku niż C++. Zdecydowanie łatwiej jest refaktoryzować takie pliki tekstowe w dobrym IDE niż przeklikiwać się przez blueprinty (chociaż może jest inaczej).


#5

Kiedyś próbowałem moich sił z gierką tekstową w kompilatorze w C++ i szczerze to czułem wtedy o wiele większą swobodę niż przy bluprintach, po prostu kodowałem funkcje, switche, if’y itd i wszystko razem ładnie składałem w mainie. Problem że była to tylko gra tekstowa, więc chyba nie poradziłbym sobie z moimi umiejętnościami z grafiką 3D. Cóż wiem że C++ może być trudny na początek niestety uświadomiłem sobie to dopiero po fakcie. Może rzeczywiście kiedyś nauczę się innego języka lub dokończę ten tak w 100%. Jednak na razie chcę nauczyć się robienia gier w ogóle czyli przynajmniej ogarnąć silnik i te nieszczęsne bluprinty, a kto wie może się do tego jeszcze przekonam i będę się w tym lepiej odnajdywał niż w kompilatorach ?