Szukam pomocy przy teksturowaniu


#1

Hej, szukam gościa, który byłby fachowcem w robieniu tekstur postaci [ludzkich] i byłby w stanie mnie tego nauczyć na moim przykładzie żeby nie musieć się prosić ludzi.
Najlepiej jakby miał discorda, co by nie rozmawiać przez forum.

Problem mam taki że zrobiłem sobie kilka skanów 3d z fotogrametrii swojej głowy i głowy znajomych, i nie potrafię zrobić dobrych tekstur żeby nie wychodziła kupa. Bardzo mi na tym zależy zwłaszcza że obecnie nie mam nic innego do roboty [udało mi się ją skończyć] i mogę się skupić tylko na tym =).
Jeśli się znajdzie chętny to proszę, pisz tutaj, na pw, na maila, potem podam discorda.


#2

Często nie potrzeba, żadnych tekstur, np. materiał skóry można zrobić na noodach. Oto przykładzik:

Takich tutoriali “krok po kroku” są setki na samym YT - o noodach, o teksturach o czym tylko chcesz. Ja jestem samoukiem i w oparciu o takie właśnie kursy (płatne i darmowe) uczyłem się blendera. Nigdy nie potrzebowałem prosić o pomoc innych, także polecam “wujka” Google + YouTube i tyle Ci wystarczy na początek :wink:


#3

Oczywiście - tylko np. 0:13 - skąd wziął taki diffuse color map? =)


#4

No w tym konkretnym wypadku gość odsyła do płatnej paczki map w opisie filmu. Podałem ten link tylko jako przykład. Z tego co widzę tu masz w pełni darmowy tutorial bez użycia map:

Kwestia dobrego researchu.


#5

Youtube i tyle, pierwszy lepszy tutorial i widać fajne efekty.


#6

Już wiem czego brakuje przy tym poradniku - Albedo skin image.
Tylko muszę znależć poradnik ja je wygenerować i ten poradnik będzie praktyczny =).
edit1:
A i jeszcze pytanie - da się z tego poradnika wypalić materiału do pliku graficznego tak jak robi to substance painter? Te wszystkie grafy z blendera tworzą główny plik tekstury czy normal mapy też?


#7

Mówiąc “grafy” masz na myśli węzły (nody) tak? Jeśli tak, to każdy węzeł robi coś innego i są specjalne nody, które zawierają pliki graficzne (np. mapy). Całe takie “drzewko” tworzy jeden dany materiał i można je rozbudowywać dodając kolejne węzły zawierające bump mapy, dodatkowe tekstury itp. Jeśli zaś chodzi o wypalanie, to zgadza się w Blenderze można “wypiekać” np. oświetlenie na teksturach i potem zapisać to sobie jako mapę w pliku graficznym, służy do tego sekcja “Bake”. Też jest o tym sporo samouczków jak poszukasz.