Technologie - którą wybrać [LWJGL vs LibGDX]


#1

Cześć! Umiem programować w Javie, oraz ogarniam tworzenie gier w pure Javie jak i przy użyciu libów. W zasadzie to nie wiem która technologię wybrać - LWJGL czy LibGDX. W LWJGL bawiło mi się przyjemnie. W lgdx też. LibGDX używa LWJGL’a. Co o tym myśleć…


#2

Weź sobie JMonkeyEngine. Skullstone na tym działa.


#3

Jeśli już naprawdę musisz wybrać coś na JVM, to nie ma sensu schodzić aż tak nisko jak LWJGL.

Ja używam LibGDX i do gier 2D jest bardzo przyjemny. W 3D pewnie bym w niego nie brnął.

Game Development w Javie przymiera głodem i sytuacja raczej się nie zmieni. Czasem jeszcze widuję LibGDX w świecie gier mobilnych. Przykład:

Takie perełki jak Slay The Spire (libgdx) to rzadkość, a i tak musieli przepisać cały kod przy portowaniu na konsole przenośne. Java nie jest taka crossplatformowa jak się wydaje.

Jeśli planujesz podejść na poważnie do tworzenia gier to raczej weź technologię, która jest bardziej na topie (Unity, UE). Ludzie, którzy używają Javy do tworzenia gier to zazwyczaj programiści związani zawodowo z ekosystemem JVM, którzy nie chcą się z nim rozstawać.