Testowanie - jaki program, jak zacząć?


#1

Widzę że sporo tu tematów o grafice, programowaniu czy muzyce a nic o testowaniu gier a co mnie najbardziej interesuje. Jak testować gry tak na wyższym poziomie a nie po prostu grając, jakiego bugtrackera najlepiej używać i jak się z nim obchodzić? Gdzie szukać kogoś kto będzie skłonny czegoś mnie nauczyć a nie tylko chce (najlepiej) profesjonalnego testera? Mam nadzieję że ktoś jest w stanie odpowiedzieć na te pytania :slight_smile: Chętnie dołączył bym się do jakiegoś projektu jeśli ktoś mógłby mnie w nim przy okazji poduczyć.


#2

Niestety Ci nie pomogę, ale podłączam się pod twoje pytanie. Jak robić to dobrze?


#3

Ja też nie pomogę, ale mnie interesuje inna kwestia, patrząc po filmach jak pracuje się jako tester…
Dlaczego oni tej roboty nie ułatwią? W sensie, no ludzie, jak tester 100 razy ubija tego samego bossa, tylko po to by to sprawdzić, przecież teoretycznie on co bossa robi to samo. Nie można tego ułatwić botem sterującym?
Pamiętam kiedyś w runescape - nie ma się niby czym chwalić, ale to dawno było a zawsze ciekawiło mnie działanie botów - sobie zainstalowałem to miał opcję losowania pozycji kliknięcia żeby nie było że w koordynatach wychodzi że chodzi jak zaprogramowany po tej samej ścieżce, i coś robił - nie ważne co.
Czemu nie zrobić sterowania wsad+myszka symulowanym botem? Tester mógłby w ten sposób obydwie rzeczy przyśpieszyć - w sensie czas gry razem ze sterowaniem - i obraz nagrać podglądowo jakiś trzecim programem, ot frapsem, w 60 klatkach żeby można było spowolnić. A na samym końcu do zadań testera należałaby obserwacja czy i za którym powtórzeniem wyskoczył jakiś błąd, i najważniejsze, kreowanie ustawień bota pod konkretne zachowanie do aktualnie testowanego zagadnienia, znaczy walka z jednym bossem, potem z drugim, potem farma czy bieganie po mapie. I bach na końcu, z 300 iteracji.
Ostatecznie mamy materiał na regularne raporty z pracy testera, jak i video potwierdzenie testowania danego elementu. O ile życie i dokładność szukania błędów by to ułatwiło :slight_smile: .

PS. Ooczywiście wszystko co napisałem ma sens kiedy faktycznie testerzy wszystko powtarzają sami na bieżąco a z tego co widziałem po paru filmach, to chyba tak to jest, w myśl zasady “bo przecież to praca” :slight_smile: .


#4

https://codingtrabla.blogspot.com/2016/11/install-bugzilla-503-on-windows-7-x64.html Dzięki temu poradnikowi zainstalowałem Bugzille po, uruchomiłem i aż mnie wryło. Ten program jest tylko po to żeby wpisywać i opisać tam napotkane błędy (czyli coś co równie dobrze można robić w notatniku), jednak rozumiem że ogólny dostęp itd. ja jednak spodziewałem się programu który działa w tle, jakoś jest powiązany z grą i będzie wychwytywał logi (zapisy w nich) w których będą jakieś anomalia oraz pokazywał jakie przed nimi działania były odbyte przez użytkownika. Poczułem trochę jakby współcześnie ktoś używał metod ze średniowiecza. “Mam nadzieję” że o czymś nie wiem.


#5

Widzę że jak tester sam sobie bota nie postawi to będzie musiał ręcznie robić.
A potem narzekanie że gra nie dobrze przetestowana, i wina jak zwykle na pion testowy spada :confused: .