Times of Darkness - shooter z elementami RPG


#1

Witajcie. Pracuję w wolnej chwili nad moją drugą grą na Androida. Times of Darkness to shooter z elementami RPG. Na razie mam 1 poziom testowy i kilku przeciwników, gdyż skupiłem się głównie na mechanice gry. Gra powstaje powoli ze względu na to, że robię ją w wolnej chwili i grafikę całą robię również sam w PS. Niemniej jednak chciałbym się już podzielić z Wami tym co mam i proszę o jakieś wstępne oceny, krytykę i sugestie.

https://youtu.be/E2D47GrQbbQ

Dużo pracy przede mną. Utworzenie przedmiotów, broni, ekwipunku, więcej przeciwników, bossów, zwojów. Poziomy + grafika otoczenia, oprawa dźwiękowa. Ale nie poddaje się i małymi kroczkami do przodu . Pozdrawiam.


#2

Jak tutaj będzie wyglądał gameplay? Statyczna plansza/arena na której walczysz, potem nowa arena i tam w kółko? Czy to będzie jakaś większa mapa po której chodzisz? Grafika i dźwięk jeszcze nie powstały więc warto coś ci doradzić w kwestii gameplayu.


#3

Koncepcja na dzień dzisiejszy jest taka, że będzie scena, będąca powiedzmy mapą krainy i będzie stanowić swego rodzaju level selector. Z początku będzie dostępna np. 1 lokalizacja, dajmy na to jakaś kopalnia. Gdy gracz wybierze kopalnie, zostanie przeniesiony do sceny gdzie będzie średniej wielkości mapa (arena?), nie za duża i też nie za mała. Taka żeby można było trochę pobiegać i postrzelać się z wrogiem. Rozgrywkę planuję zrobić w ten sposób, że w każdej lokalizacji będzie kilka fal wrogów i na końcu będzie walka z bossem danej lokalizacji. Gdy boss zostanie pokonany to na głównej mapie odblokują się kolejne lokalizacje. Planuję stworzyć kilka lokalizacji o różnej tematyce: kopalnie, cmentarz, las, pustynia itp. Jak zostaną ukończone wcześniejsze poziomy to odblokuje się ostatnia lokalizacja z głównym bossem i pokonanie jego będzie stanowiło ukończenie gry. Dodatkowo chcę zrobić tryb rąbanki, gdzie będzie losowana jakaś lokalizacja i fale będą szły w nieskończoność, póki gracz nie zginie. Do tego chcę dorzucić ranking globalny. Co o tym sądzicie?


#4

Kolejny malutki kroczek. Zaimplementowałem Universal render pipeline. Gra trochę lepiej wygląda wg mnie. Utworzyłem już system fal przeciwników oraz pierwsze przymiarki do wyboru poziomów. Poza tym dal rysuję i rysuję. Są oczywiście jeszcze błędy co można dojrzeć na filmiku ale wszystko w swoim czasie :slight_smile:

https://youtu.be/pj8SlKmvQIM?t=6