Tworzenie gier, a matma i fizyka


#1

Czy tworzenie gier wymaga SPORYCH umiejętności z dziedziny fizyki i matmy? Jeśli wymaga to warto się brać za amatorski game dev będąc idiotą z tych przedmiotów?


#2

Wymaga trochę wiedzy z dziedziny matematyki, zależnie od typu gry, na pewno warto znać wektory bo są przydatne do położenia obiektów, przesuwania i wielu innych rzeczy. Jeżeli chodzi o fizykę - możesz potrzebować do grawitacji, kolizji, używania różnych innych sił na obiekty, ale możesz też użyć gotowego silnika fizyki (np box2d, gotowe silniki gier mają już silniki fizyki zazwyczaj wbudowane) i nauczyć się korzystać z niego.

Wszystko jest do nauczenia się, jak najbardziej warto brać się za game dev nie mając żadnej wiedzy z jakiejkolwiek powiązanej dziedziny. Po prostu więcej się nauczysz w trakcie. Najlepiej szukać rozwiązań na konkretne problemy na które już natrafisz i zacząć od najmniejszej gry jaką jesteś w stanie wymyślić. :slight_smile:


#3

raczej jest tonieprzydatne ale to zależne co projektujesz. przt programowaniu jest potrzebna matma i funkcje. jako grafik potrzebujesz umiejętności dodawania i mnożenia (chyba, że projektujesz fizyczne zjawiska grawitacyjne wtedy vektory i wzory są ważne). Jeśli znajdziesz sobie team to możesz robić to co cię interesuje bez matmy, fizyki i innych pierdół


#4

Jeśli potrafisz programować to weź się za stworzenie gry i zobaczysz czego jeszcze Ci brakuje, matma jest potrzebna, nie da się być “master of” z jednego działu a innego być kompletnym idiotą, musisz orientować się co i jak, a z fizyką to zależnie co programujesz ale fizyka w komputerach to inna fizyka niż realnie.

Na ekranie nie zachodzą zjawiska fizyczne(czy to w grach czy gdzie kolwiek) widoczne są jedynie efekty jak wygląda świat w którym zaszło konkretne zjawisko…


#5

własnie zastanawiałem się nad znalezieniem teamu, ale na razie nie mam jeszcze pojęcia o technologiach itp. wykorzystywanych przy tworzeniu gier. Uczę się androida i jak wyklepie parę projektów solo to ruszę coś.


#6

Jeśli chcesz zobaczyć jak wyglada prawdziwy team robiący gry to zapraszamy. E-mail nevermaze1@gmail.com
Pitfon


#7

Z mojego krótkiego doświadczenia powiem Ci, że sam żałuje, że w szkole olewałem matematykę - teraz byłoby mi prościej. Oczywiście da się bez wiedzy zacząć ale musisz się nastawić, że jak coś będziesz chciał zrobić to będziesz potrzebował odświeżyć swoją wiedzę. Na pewno nie musisz powtarzać całych x lat matmy, bo w zależności od tego jaki typ gry będziesz robił albo przydadzą Ci się właśnie wyżej wymienione wektory, albo co innego. Ja musiałem np ostatnio powtórzyć równania z dwoma niewiadomymi - bo wstyd się przyznać - ale nie pamiętałem jak się to oblicza, a w kodzie po prostu tego potrzebowałem… :slight_smile: