Tworzenie gry od zera

projektowanie-gier
gamedev
game-design

Dzień dobry wszystkim czytającym! Nazywam się Krystian i mam kilka pytań. Od niedawna zacząłem interesować się tematem tworzenia gier gdyż już trzeci rok technikum, za niedługo studia a ja dopiero teraz odkrywam co chcę naprawdę robić (czasami się boje że za późno). Moi przyjaciele mówią, że to jak opowiadam o grach i rzeczach w nich zrobionych jest pełne pasji i serca. Przyznam się, że kocham tworzyć historie z scenek z gier w których niektórzy by nic nie dostrzegli. Poszukałem i znalazłem, game designer, ale to chyba mało ambitne prawda? Przydałoby się zacząć robić coś w kierunku programowania i grafiki. Dlatego pomyślałem, że w ramach nauki powinienem zrobić własną grę, ale od czego zacząć? Nie znam się na grafice a stylem który tylko podziwiam jest pixel-art (gdzie go tworzyć? jak go tworzyć w grach?) nie znam się też na programowaniu w żadnym języku programowania ani na tworzeniu gier w takim uznajmy unity czy nawet game maker. Jest to dla mnie położenie ciężkie ale nie chcę się poddać bo każda trudność to nowy stopień na drodze do rozwoju mojej pasji. Także proszę was o pomoc, gdzie zacząć programować? jaki język wybrać na początek i silnik? gdzie tworzyć grafikę pixelową na początek? Aktualnie czytam o Game makerze i słyszę bardzo pozytywne rzeczy ale nadal ciężko mi zacząć, najprościej mówiąc jestem przytłoczony wszelkimi informacjami i nie mam się o co zaczepić. Za każdą pomoc dziękuję.

Wybierz silnik Godot, GameMaker czy Unity. Zobacz w czym tam się programuje. Ja proponuje Unity, ze względu na to, że do C# znajdziesz dużo materiałów do nauki programowania.

Plan 3-letni:
Pierwszy rok.
Naukę programowania w wybranym języku. Tutoriale w necie, od instalacji IDE, przez proste Hello World, do jakiegoś kalkulatora z GUI.

Drugi rok