Tworzenie gry tekstowej


#1

Witam

Otóż mam zamiar stworzyć grę tekstową z obrazkami która będzie gatunkiem przygodowym pod nacisk tylko fabuły i teraz mam do was pytanie jak zacząć? chodzi mi jaki silnik wybrać i jaki język dobyć do tworzenia takiej owej gier, dodatkowo bym był wdzięczny na przeróżne inne porady. :wink:


#2

Cześć
Ja bym najpierw nauczył się C++(Cpp).
A tak to, to polecam Allegro5 Tylko jak nauczysz się porządnie języka
To nie będziesz miał później problemów a , tak to przeszkodą w pisaniu będzie nieznajomość
Języka programowania


#3

Jeśli dobrze myślę, to może Unity + fungus.


#4

Idealne pod HTML’a. Najłatwiejszy do nauczenia i pasuje do tego co chcesz zrobić (w końcu to język do prezentacji tekstu i obrazków). Wystarczy, że każdy etap stworzysz jako osobną stronę www i strony będą się przełączały pomiędzy sobą linkami (lub możesz na jednej stronie wszystko umieścić i ukrywać/pokazywać odpowiednie na danym etapie treści/obrazki). No i opublikujesz od razu w internecie, czyli każdy będzie miał łatwy dostęp do Twojego dzieła.


#6

Na początek kup sobie zeszyt i ołówek


#7

Zastanawiam się, czemu musiałeś dodać ten komentarz na nowo założonym koncie? XD


#8

Nie męcz się z jakimiś allegro, unity i innymi kombajnami. Wgl mam do ciebie kilka rad:

  1. Tworzysz grę z fabułą? Najpierw ją napisz
  2. Masz fabułę? Weź kartkę papieru, dwa ołówki i opisz wszystkie mechaniki, jakie będzie zawierać twoja gra. Ten punkt jest bardzo ważny, ja teraz cierpię przez to, że nie rozpisałem wszystkiego od początku i teraz muszę pisać mechaniki z głowy
  3. Pomyśl o potencjalnej grupie odbiorców. Gra dla dzieci i młodzieży? A może bardziej dla dorosłych? Dostosuj mechaniki pod audiencję, ponieważ oczywiste jest, że to, co zrobisz dla dorosłych będzie za trudne dla dzieci. Dalej platformy docelowe. PC? Może mobilki?
  4. Jeżeli masz już stronę logiczną czas wybrać środowisko. Dobierz je do projektu, nigdy na odwrót! Gra robiona pod środowisko jest skazana na porażkę. W twoim wypadku będzie to raczej prosta gra tekstowa. W takim wypadku pod PC i przeglądarki wybrałbym JavaScript i jego biblioteki, natomiast jeżeli planujesz wydać tę grę na telefony (podam ci pod android, bo na jabłkach się nie znam) - wybierz Javę, a najlepiej SDK Android Studio.
  5. Pracuj regularnie, przerwy szkodzą motywacji
  6. Powodzenia!

#9

To najlepsze narzędzie, które rozwiąże Twój problem @Siwek
http://twinery.org