Tworzenie gry z dzieckiem - jakie technologie, żeby procentowało w przyszłości?

Witam,
Mój syn (10 lat) jest bardzo zainteresowany programowaniem. Scratche i tym podobne ma opanowane nieźle, trochę podglądał i pomagał mi przy arduino, ale chce więcej - padł pomysł, żeby stworzyć grę 3D. Wiem, to bardzo enigmatyczne hasło, ale mamy trochę pomysłów, coś wybierzemy i wymyślimy.
O co chcę spytać?
Od pewnego czasu (prawie) nie programuję, nie wiem, co teraz “chodzi”. Nie boję się nauki nowego języka, czy narzędzia - tylko o ile to dla mnie będzie hobby, dla młodego może być kiedyś zawód.
Mam pewne doświadczenia sprzed lat - C/C++, OpenGL (sceny, przekształcenia, wyświetlanie modeli itd), Linux/Windows, webdev - ale nie wiem, czy to są dla młodego człowieka przyszłościowe rzeczy.
I proszę o podpowiedź: jaki wybrać język? Jakiś framework do gry (w tym jestem zielony - Unity?), na jakie inne technologie zwrócić uwagę?

Na pewno chcemy stworzyć coś trójwymiarowego, najchętniej multiplatformowego (linux/windows). Grafika: raczej bardzo proste modele, nie porywamy się na fotorealizm, raczej na małe “ludziki” poruszające się w trójwymiarowym (ale nieskomplikowanym, ot ściany, podłogi, może jakieś dodatkowe obiekty) otoczeniu.

Zadanie nie jest łatwe, ale nie mamy żadnych ograniczeń czasowych.
Proszę o wskazanie kierunków - nowoczesnych, z przyszłością.

Są dostępne silniki Unreal i Unity.
Mają pełen zestaw narzędzi do 3d i biblioteki assetów w tym darmowe.
Są to duże kobyły, pisze się nie tyle sam silnik tylko bardziej mody do silnika.

UE4/5 ma system bloczków zwanych Blueprint gdzie można “programować” bez kodu.
A jak logiki jest za dużo można napisać swój kod w c++ i podłączyć do silnika.
Jest to specyficzny c++ zintegrowany z toolami Epica, ale ma całkiem niezłe wsparcie w Visual studio i sam kod silnika też jest darmowy jakby ktoś chciał poparzeć co tam się dzieje w środku albo przerobić, ale to trudne bo jest tego kodu dużo.