Uczenie maszynowe w grach


#1

Dzień dobry,
czy w wykorzystuje się uczenie maszynowe w grach? Spotkaliście się z czymś takim? Chętnie wysłucham Waszych doświadczeń.


#2

Chodzi o AI które wykorzystuje dane z zachowania np. gracza ? Myśle iż niewiele gier to robi .


#3

Może kogoś zainteresuje -> Unity ma/będzie mieć sieci neuronowe - Unity Machine Learning Agents.

tutaj link-> Machine Learning Agents

Zapowiada się ciekawie.


#4

No pomysłów może być mnóstwo, chyba “Kholat” coś takiego wykorzystywał. A mianowicie dostosowywał się do gracza.


#5

Raczej nie, bo łatwiej stworzyć “ułudę” dobrego SI, podając mu na tacy dane o których teoretycznie nie powinien mieć pojęcia (na przykład twoje położenie, nawet jeśli przemieszczasz się za osłoną w czasie ostrzału, zwykle przeciwnicy wiedzą, w który punkt nawalać - rekompensata zamiast skutecznego chowania się za osłonami), albo (też) dawanie mu wielokrotnie większej przewagi w postaci siły ognia, szybkości produkcji/zrzutów/regeneracji, nieskończonych zasobów itd. itp
Zamiast cisnąć w grafikę bardziej realistyczną niż w realnym życiu ( :stuck_out_tongue: ), deweloperzy powinni pracować nad dobrym SI: dysponującym takimi samymi informacjami co przeciwnik, ale potrafiącym unikać strat, prognozować zachowanie oponenta i dostosowywać się do niego. Moc obliczeniowa do tego jest osiągalna i dostępna. Tyle że SI nie widać na trailerach i łatwiej zarobić na pakowaniu modeli z pierdyliardem ścianek (gdzie większość detali można spokojnie załatwić normal mapami bądź jakąś inną przy stosowaniu PBR, nie wspominając o kilku poziomach LOD) albo tekstur 2 razy większych niż wymagane (bez znaczącej różnicy dla jakości)


#6

Myślałem też trochę o strategii, która uczy się stylu gry gracza :slight_smile: To mogłoby być ciekawsze niż dawanie komputerowi sztucznej przewagi.

Brzmi jak luka w rynku :smiley:


#7

No ja marzę o RTSie z czymś takim :wink: Zobaczymy jak praca nad moim będzie później się rozwijać, ale może uda mi się przynajmniej szczątkowo coś podobnego wprowadzić.


#8

Byłem na tym spotkaniu KNTG Polygon podczas GameDevFestu, gdzie gość opowiadał o zastosowaniu ML praktycznie wszędzie:

  • blendowanie animacji
  • AI - zachowanie, nawigacja
  • generacja proceduralna
  • data mining

Najciekawszymi przykładami użycia są Black & White, Spore.

Dla ciekawych - nagranie z spotkania.


#9

Problem z AI jest taki iż najmniej jest na to gotowców .A 90% programistów bazuje na gotowcach .Czyli aby zrobić gierke w której przeciwnik nie jest
obolały umysłowo twórcy musza sami wysilić swoje umysły a tego nie lubią .
Z tąd wyczekiwanie aby do jakiegoś srodowiska dolączyć jakies gotowce.
Sieci neuronowe a może wzorce dna :slight_smile:


#10

czy uczeniemaszynowe to nie ejst czasem rozwiazywanie jakiegos równania metoda prob i bledow az dojdzie sie do najlepszego wyniku np jak z dolewaniem wody do cementu na pcozatku nie wiemy jakie beda proporcje ale po 5 dolewach tego i tego juz wiemy mniej wiecej co i jak dolewac?


#11

Mniej wiecej jest to tak jak to nakresliłeś . Innej metody niema bo skąd.Mogą być jedynie proste albo złożone nazewnictwa ale mechanizm jest ten sam .Bo jak inaczej, pobrać dane,z przyszłości , z przeczuć ? .Dane do analizy musza być wczytane :slight_smile: Kwestia algorytmów które to realizują oraz odpowiednio “wyplują” wyniki .Oczywście zawsze zachodzi inny mechanizm , windowania przez srodowiska wlasnych badan i określania ich jako unikatowych i niedostępnych przez innych badaczy :slight_smile:
W elektronice jest pojęcie sprzężenia zwrotnego które to jest jednym z podstawowych pojęć w kwesti reakcji na zaistniałe zjawiska .
A jestem elektronikiem i zaswiadczam iż ten mechanizm działa .
Inną kwestią jest Inteligencja vs Świadomość .Niewolno tego mylić .Maszyna może być wraz z rozwojem technologii i oprogramowania coraz bardziej inteligentna .Pytanie brzmi czy kiedykolwiek osiągnie świadomość .W filmach SF osiągneła świadomość ale to tylko filmy byly .
Sorki za te odskocznie na temat Swiadomości bo nie była tematem ale lączy sie odrobine z tematyką inteligencji.


#12

Prawda maszyna niema czegoś takiego jak " a co by było gdyby?" dzzieki czemu mamy pewnosc że nic oprócz dostawy prądu nie zakłóci działania maszyny ale jeśli zrobić by funkcje które sprawdzają w miare bezpieczeństwo nastepnej akcji i wprowadzają testowa chwilową zmianę na tą akcje np max predkosc pojazdu na śliskim torze nie można uznać za porównywalną inteligencje?
Np ustalić pewne zmienne które bada funkcja “świadomość” jeśli te wartości sie zmieniają to maszyna wie ze jest zagrożona np dostawa prądu tego nie można uznać za świadomość?
Jedyne czego brakuje to modyfikacja samego siebie ale np jeśli maszyna zmieniałaby sobie procesor co jakiś na nowy albo dostosowując się do otoczenia za pomocą materii programowalnej.

A emocje? maszyna niema emocji co z nimi… nie jest to tak że emocje nie pozwalają nam dojść do zdrowego rozsądku są zbędne moim zdaniem ,wielu sportowców pozbawia się uczuć by odnieść sukces zresztą statystycznie np w e-sporcie osoby które okazują mniej emocji odnoszą większe sukcesy.
Powiedziałbym że emocje to wada ludzi gdyby nie one to bylibyśmy juz daleko technologicznie do przodu.