UE4 Grafika Fotorealistyczna - Początki

projektowanie-gier
game-design
gamedev

#1

Dzień dobry
Chciałbym przedstawić mój projekt FILM i jednocześnie poprosić o wskazówki oraz rady. Obecnie nie mam pomysłu co mógłbym poprawić, zmienić lub na czym mógłbym się bardziej skupić aby stworzyć bardziej realistyczną wizualizację (chodzi mi jedynie o wygląd pomieszczenia, widok za oknem będzie zmieniany).

Z góry dziękuję za odpowiedzi. :grinning:


RTX vs GTX Karta graficzna do projektów fotorealistycznych UE4
#2

Kilka bardzo ważnych rzeczy, o których trzeba pamiętać jeżeli chce się osiągnąć realistyczny efekt:

  1. Bevelować krawędzie - wielu początkujących artystów o tym nie wie lub zapomina. Stoliczek o krawędzi ostrej jak brzytwa automatycznie uruchamia w mózgu przełącznik “coś jest z tym nie tak, ale nie wiem co”

  2. Spójne oświetlenie - Nie jestem w stanie stwierdzić czy na Twojej scenie jest pochmurny dzień, czy noc z mocnym światłem księżyca (mówię o oświetleniu - nie o obrazku za oknem). Z jednej strony przez okno wdziera się jakieś światło i coś tam próbuje oświetlić a z drugiej napierniczają te światełka nad kanapą :smiley: Musisz się zdecydować.

  3. Korzystaj z referencji do oświetlania

  4. Kolor robi połowę roboty - zainteresuj się tonemapperem. Zdejmij trochę nasycenia w postprocesie, podciągnij cienie, żeby były mniej ciemne i czary mary, już masz bardziej realistyczny render :smiley: Seriously - kolor robi bardzo dużo w kontekście nawet nie samego realizmu a w ogóle odbioru obrazu.

  5. Nie iść na skróty - Takie rzeczy jak obrazy, mające na bocznych krawędziach tę samą teksturę co na froncie tylko spłaszczoną, nie przejdą :smiley:

Jak na początkującego, to wygląda i tak bardzo dobrze… 10 razy lepiej niż moje pierwsze rendery :smiley:

Pozdro i powodzenia


#3

I to lubię konkretnie i na temat :smiley:

Dziękuję za celne uwagi i wskazówki :smiley:


#4

ja bym podejrzal najlepszych. Skocz na Evermotion, kup lub … wnetrza wykonane w UE4 i bedziesz wiedział co i jak.