Unity 3d model nie chce się zaimportować do programu


#1

Mam pobranych kilka modeli, w folderze na pulpicie. Jeden model ma 470mb, chwytam go i przeciągam do unity (tam gdzie się wrzuca modele/tekstury itd.), taki zabieg powoduje zawieszenie się całego unity (pojawia się okienko “Hold On”, jest napisany jaki plik się wrzuca, ale nic więcej się nie dzieje). Przy innych modelach tak się nie dzieje.

Czym to może być spowodowane?


#2

A inne modele jaką mają wielkość? 470 MB to trochę dużo, nic dziwnego że Unity się wiesza


#3

Niepowinno sie wieszac. mozesz nawet zimportowac 1gb obj… z tego co wiem unity mialo limit 65k verticles na model, niewiem jak jest teraz.

Najlepiej jest podzielic model na kilka mniejszych i wtedy importowac 1 by 1…
importowanie duzych modeli kiedys moglo zajac nawet godzine+

Pewnie ma 512mb ramu i nie daje rady :smiley:

EDIT:
jezeli twoj model ma wiecej niz 65k vertices -> to cos nie tak.
Zdaje sie ze sciagnoles model 3d a nie model 3d do gier :smiley:


#4

(do 400mb mają modele, pomyłeczka)
Mam 8gb ramu (myślicie że warto dokupić jeszcze 8).
Drzewka pobrałem stąd:

https://themantissa.net/resources/
konkretnie Cherry Tree Pack.


#5

A probowales otworzyc te drzewka w jakims programie 3d? blender maya etc?

Niechce mi sie sciagac 1gb zeby to sprawdzic :smiley:


#6

Ja próbowałem, z ciekawości. I niestety blender się wieszał za każdym razem… Może 8GB ramu to za mało…


#7

Otwarło w 3dm i w blenderze, ale co dalej zrobić to nie wiem.


#8

sprawdz w blenderze ile ma vertices, i sproboj wyexportowac jako fbx.
Jezeli ma wiecej niz 65k vertives -> podziel na mniejsze kawalki i exportuj kazdy osobno.