[Unity]Funkcja drabiny, problem z mecanim


#1

Na filmiku w sumie widać to dosyć wyraźnie, ale zastrzegam sobie że wychwytywanie kolizji obiektu drabiny działa, nie wiem tylko czemu animacja nie chce sama iść do góry, skoro robiłem ją dokładnie tak jak wyglądają animacje chodzenia z tego co podpattrzyłem, tylko że pionowo w górę. Nawet statystyki równej linii animacji wyszły mi równe jak nigdy, więc nie wiem już w czym mógłby być problem żeby moja postać zaczęła wspinać się przy drabinie w górę, zamiast machać w powietrzu łapami jak jakiś fakir :slight_smile: .
Ktoś wie może gdzie popełniłem błąd? tu są filmiki wszystkie w jednym, połączyłem je w ten sposób żeby szybciej się szukało :confused: .


#2

Nie wiem, ale pomogę;) Próba wyłączenia grawitacji coś zmienia? Może tarcie na drabinę działa jako przeszkoda i uniemożliwia ruch? Sprawdziłbym i jedno i drugie, ewentualnie odpalił testowo wspinanie po drabinie gdzieś w odosobnieniu na klawisz, bez przeszkód i bez grawitacji.


#3

wyłączyłem use gravity przez inspectora jak się aktywowała ta sekwencja i nic, nadal macha łapami w jednym miejscu… Co ja robię źle…


#4

Trudno powiedzieć, chyba że udostępnisz projekt tak abym mógł zrobić na nim Assassin’s Creed 10, dobrze sprzedać i wtedy powiem gdzie zrobiłeś błąd. Może jakiś skrypt trzyma go przy ziemi? Sprawdziłeś animacje wspinania bez przeszkód przy rycerzu, gdzieś z dala od obiektu drabiny i innych colliderów?


#5

Raczej samo się sprawdziło kiedy pętla nie działała jeszcze na wykrywanie tagu kolizji to odpalała się zaraz po skończeniu animacji idle, i nadal machał rękami i nogami.
Z drugiej strony, może to i lepiej skoro można by zrobić resztą za pomocą moveposition. Tylko wtedy będzie się ślizgało jak w pierwszym cs’sie 1.6 :confused: .


#6

Też o tym myślałem, ale wcześniej czy później ten problem wróci, jak nie na wspinaniu, to na skakaniu, albo innej animacji, tak więc nie wiem czy nie lepiej doszukać się przyczyny.


#7

Hmmm, wrzucenie siły w transform albo addforce działa, ale to nadal nie to samo - postać powinna się przesuwać do góry samą animacją a nie skryptem.
Może mógłbym komuś podesłać plik fbx - niech stracę - z animacją co by podejrzał czy u niego byłby ten sam problem? bo może unity mi się po prostu krzaczy :<< .


#8

https://youtu.be/ukabHFJ94jY Tak jeszcze podrzucę tymczasową naprawę, nie przesuwa się po drabinie co za każdym wciśnięciem podskakuje do góry, a dzięki wyłączeniu grawitacji na czas styku z kolizją drabiny postać nie opada. Jeszcze sprawdziłem animację wchodzenia po drabinie, ale nadal macha łapami jak powalon, Cóż, substytut jest więc…


#9

Sprint w zbroi wygląda całkiem zabawnie;) Ale dobra robota, a co do innego testu to mecanim ma chyba darmowe animacje w zestawie? Tam gdzieś była jakaś animacja skoku(nie poprzez modyfikacje współrzędnej Y) i możesz ją sobie sprawdzić, jak ludzik będzie się odrywać od ziemi przy takiej animacji to znaczy że jest problem z animacją, czyli eksport prawdopodobnie czegoś nie uwzględnił.


#10

Ma ale nie wszystkie. animacje wchodzenia po drabinie oceniam przez to okno podglądu i tam wszystko jest w porządku, nie macha w jednym miejscu tylko idzie do góry a siatka podłoża przenika się i pojawia od góry znowu, takie same przenikanie jak przy zapętlaniu chodzenia do przodu, tragedia. No nic, ważne że coś tam działa, jak będzie więcej chęci to może się kiedyś naprawi :confused: .


#11

Odpowiem postem pod postem, ale chyba wiem gdzie błąd zrobiłem - ale nie mam pewności czy to błąd.
Animacje wspinania po drabinie robiłem rigiem wyniesionym z unity, po prostu wczytałem plik z animacją - chyba humanoididle - usunąłem keyframe’y i animowałem sobie po swojemu. I ruch wyszedł ładny i płynny, ale teraz z tego co widzę takie animacje albo są robione mocapem, albo przez CAT, tak jak tutaj gościu robi:


Jednak zawsze stroniłem od tego bo skrót kojarzył mi się z autocadem a ten z kolei z korporacyjnym wbijaniem kolejnym zmiennych w celu wykonania kształtu projektu, nudne to było jak sobie szkołę przypomnę.
Nie wiem czy to od tego, ale może to być tutaj błąd, ktoś może zaprzeczyć/potwierdzić?


#12

Witam!

I jak? Problem rozwiązany?


#13

Jakoś tam poszło, więc nie jest tak źle :confused: .


#14

Mógłbyś napisać co było przyczyną problemu? :slight_smile:


#15

Tak po prawdzie to po prostu zrobiłem to inaczej i sprawa była załatwiona. Przy drabince oznaczonej tagiem dałem możliwość unoszenia się w funkcji oncollisionstay i sprawa załatwiona.