Unity, funkcje z Physics na kolekcji collider,


#1

poszukuje jakichś ciekawych lektur dotyczących sposobu poruszania postacią dla gry fp, do tej pory udało mi się znaleźć jedynie opisy technologi, takie marketingowe bzdety, nic konkretnego.

da się jakoś wykonać funkcje z Physics ale na własnej grupie collider’ow, poza PhysicScene ? chce zrobić skrypt na poruszanie postacią po mapie, ale wymaga on wielu sprawdzeń na niewielkiej grupie.


#2

Możesz spróbować wykorzystać odwołanie do komponentu Rigidbody, tam są wszystkie funkcje.
Jeżeli chciał byś odwoływać się do grupy obiektów za pomocą foreach.
Daj znać czy pomogłem :wink:


#3

nie za bardzo zrozumiałem,
https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Rigidbody.html
tutaj nie ma nic przydatnego
jak już pisałem chce zrobić aby postać poruszana przez gracza nie klinowała się na obiektach które są na drodze przemieszczenia.
aby interpolować wysokość na jaką muszę podnieść collider postaci oraz czy ogólnie będzie to możliwe chce wykorzystać w dużej liczbie boxcast, ale nie potrzebuje iterować przez nie wiadomo ile obiektów bo znam kierunek i wielkość przemieszczenia więc najefektywniej było by mi najpierw pobrać z boxcasta wszystkie collidery na drodze przemieszczenia a potem na nich dokonywać obliczeń, i to chce uzyskać problem w tym ze jedyne rozwiązanie jakie na ten moment posiadam to stworzenie osobnej Sceny i operować na jej PhysicScene , ale to wymaga ciągłego dodawania i usuwania
gameobject z tej sceny.


#4

To niestety nie wiem jak jak pomóc