[Unity] Proste gierki multiplayer - jaki to może być koszt?


#1

Hej,
jaki może być koszt stworzenia w Unity prostych gierek multiplayer typu:

Piłkarzyki (Paper soccer), Tetris, Znajdź parę (Matching), 1010, Merge 10, Tap The Black Tile, Pong, Kółko Krzyżyk (Tic Tac Toe), Wyższe/Niższe (Sorting), Gry matematyczne (Math Wars), Gry na pamięć (Memory Wars).

Kilka linków do przykładowych gier:
http://poki.com/en/g/defeat-your-friend
https://www.youtube.com/watch?v=Yw9oiG9EzRE&feature=youtu.be&t=10m4s (oraz pozostałe z filmiku)
http://poki.com/en/g/tap-the-black-tile
http://poki.com/en/g/merge-10

Najważniejsze, aby gry działały w przeglądarce internetowej, ale super będzie jeśli będzie dało się w nie grać na różnych urządzeniach. Planuję stworzyć serwis z prostymi grami tego typu, w których będzie można na szybko zagrać ze znajomymi lub wyzwać losowe osoby do gry. Gry z dostępem do internetu, zapis danych na serwerze.

Jakich kosztów mogę się spodziewać? Na co zwracać uwagę? Gdzie szukać odpowiednich osób do tworzenia gier tego typu? Z tego co się zorientowałem da się kupić dużo gotowych skryptów, które ktoś może dopasować pod moje wymagania. Ja z zawodu jestem grafikiem, więc z tej strony mogę pomóc przy tworzeniu gier. Jestem też otwarty na propozycje innych gier tego typu, które świetnie uzupełnią portal o kolejne gry w których będzie można grać między sobą i rywalizować o punkty.

Liczę na Waszą pomoc oraz miłą dyskusję :slight_smile:


#2

IMO nie uda ci się. Proste gry nie wygenerują ci dochodu, ktoś trafi na nie przypadkiem i równie szybko je zapomni. Nie stworzysz tam żadnego stałego community, czasy kurnika minęły.
Jeśli chcesz grę w stylu mecz 1 na 1 to zobacz np na Hearthstone - dokładnie odwrotne podejście do twojego: Nie mała a duża, napakowana assetami, nie prosta a dość złożona (ale wystarczająco łatwa, żeby na luzaka zagrać kilka partyjek na odprężenie). Rozgrywki sa niepowtarzalne a gra zbiera wokół siebie społeczność.

jakieś badanie rynku robiłeś?


#3

@frozenshade

A pamiętasz takie gierki jak agar.io, które swoją drogą przyniosły ogromny dochód? :wink: Proste nie znaczy złe, bo czasem coś się sprzeda zwyczajnie z powodu unikalności ew. dobrze wbijesz się w target, jak taki mobilny realm grinder chociażby to zrobił. Heartstone to jednak gra od znanego studia i kompletnie inna liga, której nie ma co porównywać do casualowych gierek, bo to jak porównanie minecrafta do gry AAA.

Odpowiadając na Twoje pytania @WampirNS :
Ze strony technicznej nie chcę się wypowiadać bo to nie mój konik, tu już @frozenshade lepiej się wypowie jako wieloletni programista. Sam natomiast chętnie wypowiem się w kwestiach promocji tego typu serwisów, porad itd.

Na początek, myślę, że jeżeli o proste gry chodzi, będziesz w stanie znaleźć sporo skryptów darmowych, tak więc pierwszym krokiem jaki powinieneś podjąć, to znalezienie osoby, która się na tym zna, może być nawet amator jakiś bo nie potrzebujesz nie wiadomo czego, ważne żeby ta osoba ogarniała na tyle by mogła zrobić proste multi. (a szukać polecam tutaj, sporo się znajdzie osób na tym forum, które chcą się douczyć)

Ok zakładając, że już masz tego typu osobę do pomocy, no to drugim krokiem powinno być dokładne rozplanowanie przez Ciebie tego co chcesz zrobić. Pong jest np. bardzo fajny, ale pongów jest masa na sieci, tak więc musisz znaleźć sposób, który przyciągnie ludzi. Generalnie tu już musisz przełamać pewien schemat myślowy, dla przykładu był kiedyś taki programik “bluzgator” się nazywał co przekleństwa generował. Fuzja tego z pongiem i jesteś w stanie wykreować bardzo wulgarną wersję gry, która już w pewien sposób odróżni się na tle setek innych pongów. Chodzi o to, byś stworzył SWOJEGO ponga, a nie po prostu ponga :slight_smile:

Musisz także rozważyć potrzeby graczy, czyli target do którego chcesz uderzyć z produktem. Jeżeli jest to grupa graczy, którzy chociażby uwielbiają grind, to chcesz żeby w grze była masa achievmentów do zdobycia, bo to jara te osoby. Ważne jest przede wszystkim określenie grupy wiekowej, np. memory z twarzami bohaterów polskich na pewno nie zaskarbią Ci graczy w postaci 8-12 latków, ale na pewno znajdą uznanie wśród pasjonatów historii oraz narodowców.

Koszty? Myślę, że jesteś w stanie sprowadzić je do minimum, czyli tyle co opłata za serwer, polecam osobiście ovh.pl ale możesz poszukać gdzie indziej bo może są i lepsze oferty.

A i skoro to ma być serwis, poczytaj troszkę o zasadach seo, popatrz sobie na działanie google analytics, bo z pewnością Ci się przyda do zbierania danych ze strony serwisu :slight_smile: w razie pytań pisz śmiało ^^


#4

To na tej samej zasadzie, gdy mówię zielonemu i młodemu ‘programiście’, że on nie napisze gry która się sprzeda i będzie działać dobrze to w odpowiedzi dostaję ‘ale przecież Unturned…’

Tak, agar.io, fajna gra. Ile mamy takich na świecie? Każdy mały chłopiec marzy o tym, żeby polecieć w kosmos a ilu ludzi tam było? Owszem, oni też mieli marzenia, ale zanim uda się je zrealizować to potrzeba dużo pracy. Dzieciak odlot w kosmos może mieć jedynie w przypadku przedawkowania :wink:

Wracając do tematu: Pojawił się pomysł - serwis z prostymi gierkami (pong, tic tac toe itp). Nie, ja tego nie widzę. Daj mi serwis z gierkami równie miodnymi i odkrywczymi co agar.io a bedzie tam siedzieć kupa ludzi.

Poza tym badanie rynku - czy ludzie dziś faktycznie byli by zainteresowani graniem w takie gry na portalu? Pomijam rodziców, ciocię, wójka i babcię autora tematu. Jeśli by to rozbić na wiele platform to podejrzewam, że pojedyncze appki mogły by zdobyć jakąś tam popularność a inne zostać zapomniane a użytkownicy srajfonów nie zdawali by sobie sprawy z istnienia jakiegoś ‘portalu’. Ale to tylko moje zdanie, jak pisałem - potrzeba badania rynku.

Jako wieloletni programista to ja bym poprosił o dokładny projekt aplikacji, potem bym usiadł nad tym, otworzył sobie piwo i spróbował ocenić ile roboczogodzin mi z tym zejdzie. Wynik pomnożył bym *1.5 bo do wersji finalnej zleceniodawca zawsze ma jakieś obiekcje - nie wyrażił się dokładnie, nie wyobrażał sobie, że tak to będzie wyglądać, zwyczajnie zmienił zdanie i ‘no weź proszę zmień to, przecież to chwila’…
Stawkę godzinową uzależnił bym od tego jak bardzo czuję projekt i czy mnie osobiście odpowiada technologia w której mam to tworzyć - tak, jestem wybredny.

Ale są i tacy, którzy to zrobią za przysłowiową ‘stówkę’ (no, może *10).

Tak, a potem sklepy z grami na srajfony powiedzą autorowi kulturalne ‘fak ju’.
Patrz: http://ustatkowanygracz.pl/app-store-lubi-pierdzenia-quack-butt/


#5

Prawda, takich agar.io jest mało ale jak ludzie przestaną marzyć i próbować to będzie jeszcze mniej. Chłopak widać że ma jakiś tam pomysł na serwis, więc niech próbuje, a jako że właśnie obecnie nie ma takiego serwisu, może to jest właśnie strzał w 10 bo brak konkurencji. Może mu się uda, może mu mi się nie uda, zawsze jakieś assety graficzne stworzy, może nauczy się trochę o gamedevie więcej, czyli nic na tym nie traci oprócz czasu, a w zamian zyskuje gwarantowane doświadczenie, a może i więcej jak mu to wypali :slight_smile:

Ponadto przypominam, że Twoja gra wzoruje się na Grimrocku, który też uderzył w gatunek dungeon crawler’a, kiedy nic już tego typu nie wychodziło i ludzie mówili “A bo ten gatunek gier jest przestarzały, ludzie już go nie chcą, czasy dungeon crawlerów przeminęły” itd. O Grimrocku było głośno, że wskrzesił ten gatunek gier, więc i może taki kurnik wymaga wskrzeszenia :wink:

Nawet nie wiesz jak bardzo się z Tobą w tej kwestii zgadzam, nie ma nic gorszego jak współpraca z ludźmi, którzy sami nie wiedzą do końca czego chcą…

A ile osób pobrało tą apkę tylko dlatego, że był o niej szum? Nie ważne jak mówią, ważne że mówią, bo dla gamedevelopera to jest mimo wszystko rozgłos, a wiele osób wejdzie sprawdzić o czym jest gadane :slight_smile: W ten sposób można zdobyć całkiem niezłą bazę mailingową co potem ułatwia promowanie kolejnej gry. Karierę w gamedevie jeżeli masz studio zabija nie kontrowersja bo ona jest mniejszym probleme jeżeli w ogóle nim jest, najgorsze jest wydawanie zbugowanych i niegrywalnych produkcji bo w ten sposób zyskuje się opinię jako producenta badziewia którego nie warto pobrać :wink:


#6

Moja gra wzoruje się na Dungeon Masterze. Ty UWAŻASZ, że ona się wzoruje na Grimrocku, ale to nie prawda.

Jakiś ‘żywy’ przykład, tak jak z Grimrockiem? A może badanie rynku? Słuchaj, nie ma co tu dywagować, tu trzeba sytuację zbadać. To tak, jak te wszystkie lol-klony-margonema robione w php+js, kiedyś tego dużo powstawało. Ale kto wam w to będzie grać, się pytałem. Oj weź nie hejtuj, będą ludzie grać. Po czym projekty padały z powodu braku zainteresowania. Niedawno jeden taki został mimo wszystko ukończony i zgadnij co - świat ma to gdzieś, nikt nie chce w to grać. Dlatego potrzebne jest badanie rynku.
Ja nie jestem jasnowidzem i przed rozpocząciem projektu Skullstone to zrobiłem jakiś tam research. Oczywiście wszystko wskazywało na to, że kolejny crawler ma szanse, dlatego rozpocząłem projekt Skullstone. Dziś potwierdza to wydawca, z którym jestem w trakcie rozmów.

Zero, bo nie trafiła ona do sklepu w swojej oryginalnej formie. Szumem też bym tego nie nazwał, ot jeden artykuł na jednym portalu. A ile appek codziennie jest odrzucanych z różnych powodów?
Przytoczyłem ten przykład, bo autorzy mieli pomysł, ale go nie zweryfikowali - być może ktoś już kiedyś pisał o podobnych problemach, w ostateczności można było nawet napisać do AppStore i spytać się, czy gra oparta o pierdzenie nie łamie żadnych punktów regulaminu i czy może zostać przyjęta. Ale to trzeba mieć świadomość - trzeba zrobić research.

My tu gadu gadu, pierdu pierdu, a ja zadałem autorowi tematu pytanie:

IMO dopóki on na to nie odpowie to dalsza dyskusja jest jałowa.


#7

Ok może i być wzorowane na dungeon masterze, więc czuje się skorygowany, jednak w każdym razie jest wzorowane na gatunku, który był uznawany do niedawna za martwy i nieatrakcyjny i o to mi głównie chodzi.

Żywego przykładu nie dam, bo nie robiłem badań w kategorii serwisów tego typu, dlatego napisałem “może” taki kurnik wymaga wskrzeszenia :wink: Popieram jak najbardziej słowa, że sytuacja wymaga zbadania, dlatego też gdy w pierwszym poście napisałeś:

to nie zgodziłem się z tym, ponieważ były to IMO słowa skreślające projekt zanim zrobiony został w ogóle research. Badanie rynku to jeden z pierwszych kroków, aczkolwiek bądźmy szczerzy, nie należy mu wierzyć w 100% bo gry nie powstają w ciągu paru dni lecz miesięcy (lat czasem), a sytuacja i nastroje zmieniają się szybko. Osobiście jestem zdania, że na sukces gry składają się przede wszystkim czynniki takie jak jej oryginalność, grywalność, rozgłos. Nie wymienię tutaj grafiki, fabuły czy gameplayu, bo mamy gry brzydkie a popularne, mamy też ładne ale promocja leżała tak, że nigdy się nie sprzedały.

I wielka szkoda :confused: Ale masz racje, jeden artykuł to mało, co najwyżej pomógł im troszkę w wypozycjonowaniu ale też niewiele, a patrząc na brak komentarzy, mało kto w ogóle to przeczytał. Też dziwne ogółem, że zablokowali im ten IP, bo nawet rated Teen gry mogą mieć bardziej kontrowersyjne rzeczy niż pierdzenie więc ktoś miał nierówno pod sufitem raczej.

Tak szczerze pwiedziawszy, nie wiem czy on w ogóle potrzebuje robić badanie rynku, bo on nie chce produktu AAA, czy planuje inwestowanie milionów $$$, on chce zwykły serwis niewymagający za wiele więc po części ten research mu tak potrzebny jak mojangowi kiedy zaczynał minecrafta czy gościowi od flappy bird’a xD Myślę, że mógłby po prostu zacząć robić sobie go na yolo, zbierając opinie wśród najbliższych znajomych lub forumowiczów, ew. przeprowadzić jaką ankietę internetową żeby dowiedzieć się czy ludzie graliby w taką grę (ale najpierw musi konkretnie sprecyzować produkt a nie pytać “czy zagrasz w pong po sieci?” nie przedstawiając swojej unikalnej wizji tegoż ponga :stuck_out_tongue: )


#8

I to już jest jakieś tam badanie na miarę jego możliwości i ‘wielkości’ projektu.

Opinia wypowiedziana wg mojej aktualnej wiedzy. Może zostać włączona do zbieranych opinii. Zawsze lepsze to niż gdybym miał nic nie powiedzieć :slight_smile:

Myślę, że nawet dla takiego małego projektu warto się zorientować, żeby zwyczajnie nie tracić czasu i ucząc się robić coś, co sie komuś przyda.


#9

W sumie racja chociaż ta ‘wielkość’ taka wielka nie jest na tym etapie :wink: A tak z innej beczki w sumie, to jak robiłeś research do swojego? :stuck_out_tongue: Zawsze to może OP pomóc trochę, od siebie dodam, że w przypadku mojego własnego projektu pytałem po podobnych grach do mojej co graczom się podoba a co nie, stalkowałem fora innych gier, zwłaszcza działy o pomysłach i sugestiach :wink: Oprócz tego standardowe ankietki puszczałem w różne miejsca, żeby określić opinie + jako że robię browserowe crpg, zrobiłem wersję systemu pen&paper osadzoną w świecie gry i rozgrywałem ze znajomymi sesję roleplay w takiej autorce :wink:


#10

Szukałem info o sprzedaży Grimrocka. Czytałem co ludzie mówią o Grimrocku, szukałem konkurencyjnych projektów. Zorientowałem się, że jednocześnie Grimrock miał rewelacyjną sprzedaż oraz że istnieje pusta nisza. Połączyłem te dwa fakty.


#11

Czyli dość standardowy research w sumie, ale jednocześnie adekwatny. Może jakoś to pomoże to jakoś autorowi tematu, chociaż może być mu trudno o takie opinie bo musiałby znaleźć podobne serwisy, których ostatnio raczej nie ma, kurnik swoje lata ma w sumie…


#12

Pytałem o koszt tworzenia tego typy gier, bo mają być jednym z wielu elementów większego serwisu. O projekcie w całości nie pisałem, bo nie spodziewałem się, że rozmowa może pójść w tym kierunku :slight_smile:

Potrzebuję proste gierki typu BrainWars, w których partie rozgrywa się szybko a ryzyko na oszukiwanie zostanie zminimalizowane. Np. w przypadku gry w szachy/warcaby gry trwają dłużej a dodatkowo ktoś może odpalić obok grę z komputerem na wysokim poziomie i wykonywać te same ruchy co komputer. Tego chcę uniknąć.

Jeśli chodzi o proste gierki to można sprawdzić ile osób gra w gry typu Brain Wars.

Kurnik.pl może umiera, ale podobny serwis GameDesire.com daje jakoś radę. Mój pomysł na serwis choć ma wiele wspólnego z tymi wymienionymi (szybkie i proste gry pvp/multiplayer) to jednak czymś innym będę chciał przyciągnąć i zatrzymać Klientów (grupę docelową). To w sumie tyle co mogę powiedzieć na ten moment o serwisie.

Projekt serwisu już mam prawie skończony i zanim zlecę komuś realizację gier, to przygotuję ich projekty lub zlecę je innemu grafikowi tak, aby programista od gier dobrze wiedział nad czym ma pracować. Wstępnie chciałem ustalić z jakimi kosztami mogę się liczyć przy tego typu grach, czy ktoś kto się uczy poradzi sobie z nimi, czy lepiej szukać jakiegoś profesjonalistę. Rozliczanie od gry, czy np. godzinowo. Jeśli godzinowo to ile programiści potrzebują czasu na stworzenie “prostych” gierek tego typu co wymieniłem.

Jeśli chodzi o research to zrobiłem głębszą analizę. Szukałem serwisów, w których są wykorzystane takie same elementy jakie chcę zastosować w swoim serwisie. Jakieś pół roku już poświęciłem na ten projekt. Aktualnie przechodzę do tematu związanego z grami, czyli coś w czym mam największe zaległości. Druga sprawa równie ważna to spotkanie z prawnikiem, aby ustalić co mogę a czego nie, żeby wszystko było zgodnie z prawem.


#13

W unity przygotowanie takiej gierki nie wymaga dużo pracy. Może jak będę miał chwilkę to spróbuje zrobić coś takiego. Jak wyobrażasz sobie ten serwis ? Gracz zakłada profil w serwisie i zapisywane są jego wyniki ?
Nie znam się w ogóle na backendzie i multi więc tutaj nie chce się wypowiadać.


#14

Gracz musi posiadać konto w serwisie. W zależności od gry będą dostępne tryby od 1vs1 do większej ilości graczy. Chciałbym, aby w grach:

  • Każdy użytkownik miał takie same szanse na wygraną. Ułożenie w danej rozgrywce u każdego gracza powinno wyglądać tak samo. Kolejność pojawiania się nowych elementów w grach typu “Tap the black title”, “Merge 10”, “Tetris” taka sama u każdego użytkownika z danej rozgrywki. Tzn. generowanie mapy/gry/kolejności pojawiających się elementów nie dla pojedynczego użytkownika, lecz danej rozgrywki w której biorą udział użytkownicy.

  • Użytkownicy mogli grać między sobą na różnych urządzeniach. Początkowo postawiłbym na desktop i z czasem jeśli się to rozwinie poszerzyłbym to o aplikacje na urządzenia mobilne.

  • Administrator miał możliwość ustawiania ograniczonego czasu na wykonanie ruchu bądź rozegranie całej rozgrywki. W grach typu “Memory Wars” możliwość wgrywania własnego zestawu grafik.

  • Rozgrywki jeśli jest możliwość odbywały się po stronie serwera a wyniki gier powinny być w jakiś bezpieczny sposób zapisywane w bazie danych.

Będę potrzebował jednej lub dwóch osób do stałej współpracy przy grach. Na początku do zrobienia gier a z czasem do ich rozwijania/udoskonalania. Możliwe, że będę potrzebował również jakiegoś dobrego grafika, aby zaprojektował gry spójne wizualnie.


#15

Wydaje mi się, że powinieneś zrobić odwrotnie i zacząć od mobilnych urządzeń. IMHO kurnik umiera właśnie dlatego, że jest desktopowy i przez tyle lat nie wszedł odpowiednio w mobila. Brain Wars gra się fajnie bo są to krótkie gierki, które można odpalić podczas podróży busem, czekając u lekarza albo za przeproszeniem ‘na kibelku’ :slight_smile: Wydaje mi się, że trendy poszły w tą stronę, że ludzie na desktopie grają raczej w bardziej rozwinięte produkcje, zostawiając sobie krótkie proste gierki na moment kiedy nie mogą (lub już im się nie chce) siedzieć przy kompie a im się nudzi.

Raczej na pewno, choć pewnie nie od razu. Sądzę, że przy tego typu gierkach UI oraz grafika będzie jednym z ważniejszych czynników decydujących o tym czy ktoś zostanie na dłużej. (nie znaczy, że ma być skomplikowana i rozbudowana - własnie odwrotnie prosta ale piękna - i bez grafika o taką będzie trudno :slight_smile: )


#16

Obses, dzięki za rady. Problem w tym, że serwis będzie powiązany z rozszerzeniami do przeglądarek, które niestety kuleją na urządzeniach mobilnych. Z tego powodu chciałem początkowo celować w grupę użytkowników korzystających głównie z urządzeń desktopowych. Ale dałeś mi mocno do myślenia i zastanowię się nad tym jak to rozwiązać, bo faktycznie warto wystartować również z aplikacjami na urządzenia mobilne. Przyszedł mi pewien pomysł do głowy, ale muszę to jeszcze skonsultować z prawnikami. Do tygodnia-dwóch powinienem mieć wyjaśnione kwestie prawne i jeśli nie będzie przeciwskazań to ruszam z tym projektem na 100%.

Co do grafika to sam nim jestem, ale niestety projektowaniem gier się jeszcze nie zajmowałem. Stąd mocno się zastanawiam nad znalezieniem kogoś kto głównie tym tematem się zajmuje.


#17

Od siebie ci powiem, że boom na gry w przeglądarkach już minął. To takie przeglądarkowe ‘graj gdziekolwiek’ przeniosło się na telefony. Desktopy, jak to Obses pisał pozostały dla większych produkcji.
Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widzę to appka na telefon, która będzie odpowiednikiem twojego portalu w przeglądarce. Mini gry dostępne by były z poziomu tej appki - jeśli chcesz mieć to tak wszystko ze sobą powiązane.


#18

Popieram frozenshade i obses, kiedy wydawałem grę przeglądarkową z moim teamem ostatnio, pierwszym pytaniem jakie padało na czacie najczęściej było: A można grać na telefonie?

Jako ktoś kto robił tego typu grę, generalnie nie powiedziałbym, że boom na gry przeglądarkowe na desktopie minął, ponieważ dane z google analytics wskazywały mi jednoznacznie, że ludzie grali 50/50 bo zarówno na desktopie jak i mobilnie, to jest po prostu kwestia dostępności, bo ideą tych gier jest to, że można je włączyć w każdym miejscu gdzie jest dostęp do neta.

Oczywiście nie wiem czy mogę porównywać swoje IP do tego co planujesz WampirNS, bo u Ciebie jednak są to proste gierki, a u nas była to zaawansowana gra via www poziomu battleknight’a. Nie wiem czy ludzie odpalą proste gry na desktopie, skoro mogą włączyć na nim ciekawsze i bardziej zaawansowane gry ale jako że nie mam w tej materii solidnych danych to nie chcę niczego stwierdzać jakbym wiedział na 100%

Na koniec jedna rada odnośnie tego co napisałeś:

Gracz NIE posiada konta, konto jest własnością serwisu, który tworzy je na wniosek gracza poprzez wypełnienie przez niego stosownego formularza rejestracyjnego i wyrażeniu określonych zgód. Gracz tylko z niego korzysta na określonych przez serwis warunkach, czyli to serwis świadczy usługę, a nie handluje produktem. Uważaj na to generalnie, bo jeżeli napiszesz, że konto jest gracza, automatycznie może się on przyczepić o rzeczy chociażby takie jak “dlaczego banujesz konto, które należy do mnie”. To są detale ale zdarzają się upierdliwi ludzie.


#19

Nie znam battleknighta ale jeśli jest to gra, gdzie raz na jakiś czas musisz np zrobić jakąś akcję, kliknąć budowę, wydobycie, czegoś przypilnować itp to tak - są duże szanse, że ktoś wejdzie przez przeglądarkę, a nawet ze ma tą grę gdzieś na stałe w zakładkach. W takim wypadku przeglądarka i telefon są zamienne, jednak dzisiejsze realia wymagają wersji na telefon, lub co najmniej żeby wersja przeglądarkowa dobrze działała na takim urządzeniu. Przy czym istnienie wersji na telefon jest ważniejsze niż istnienie wersji przeglądarkowej.


#20

Dzięki za rady. Robiąc małe podsumowanie:

  • gry powinny być dostępne na urządzeniach mobilnych oraz desktopie
  • jeśli mają być równe szanse, muszę wprowadzić ograniczenie mobilka vs mobilka ,desktop vs desktop
  • układ oraz kolejność wyświetlania elementów taka sama dla wszystkich graczy z danej rozgrywki,
  • w każdej grze będzie limit czasu na wykonanie ruchu, lub na całą rozgrywkę
  • rozgrywki oraz wyniki po stronie serwera

Czy Unity faktycznie będzie najlepszym rozwiązaniem? Możecie podać widełki cenowe za stworzenie pojedynczej gry? Wiem, że to się może znacząco różnić w zależności od tego co dokładnie będę wymagał w grach, ale np.:

Programiści w rozliczaniu godzinowym biorą od X do Y za godzinę.

1. Gry typu Pong
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

2. Gry typu Memory
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

3. Gry typu Math Wars
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

4. Gry typu Hi-Lo
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

5. Gry typu Piłkarzyki (Paper soccer)
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

6. Gry typu Tetris
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

7. Gry typu Znajdź parę (Matching)
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

8. Gry typu 1010
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

9. Gry typu Merge
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

10. Gry typu Bilard
Programista w rozliczeniu godzinowym: od X do Y godzin na projekt.
Programista w rozliczeniu za projekt: od X do Y za całość.

Mam nadzieję, że tego typu wyceny nie uznacie za głupiej. Jeśli tak to najmocniej przepraszam. Chciałbym to potraktować jedynie jako wstępne oszacowanie kosztów całkowitych, oraz czasu jaki będzie wymagany na stworzenie gier tego typu. Widzę, że są to gry dość popularne, bo część osób uczy się na nich tworzenia gier, część udostępnia gotowe skrypty, czasami skrypty są gotowe do kupienia. Może to znacząco obniżyć oraz przyśpieszyć realizację gier?

Czy znacie inne gry w których zwycięstwo zależy od umiejętności bądź refleksu gracza? Gry które są szybkie, proste oraz pozbawione elementu losowości, tak aby gracz faktycznie miał wpływ na swoją wygraną :slight_smile: