[Unity] Retro FPS Avatars - System 8-Kierunkowych Sprite'ów


#1

Retro FPS Avatars to system do tworzenia i sterowania 8-kierunkowymi sprite’ami w grach typu First Person Shooter.
Jest to moja własna implementacja systemów stosowanych w staro-szkolnych grach typu FPS takich jak Wolfenstein3D czy Doom.
W grach tego typu postaci rysowane były za pomocą tzw. billboardów, płaszczyzn zwróconych zawsze w kierunku kamery, na których wyświetlany był odpowiedni obrazek reprezentujący daną postać w danej klatce animacji.
Dla każdej klatki animacji - każdej z postaci - przewidziane było osiem obrazków reprezentujących daną postać pod odpowiednim kątem (0, 45, 90, 135, 180, 225, 270, 315 stopni). Odpowiedni algorytm - oprócz obracania billboardu w stronę renderującej kamery - wybierał dla billboardu odpowiedni obrazek na podstawie kierunku zwrócenia postaci oraz kamery.
Właśnie tym zajmować się będzie w projektach Unity prezentowany system.

Wielokrotnie byłem pytany o rozwiązania systemu sprite’ów, które zastosowałem w moim projekcie inspirowanym grą Wolfenstein3D:

https://youtu.be/o40mft_aNzM

Postanowiłem wyłuskać system sprite’ów z mojego projektu i umieścić w sklepie Unity.
Projekt wymaga jeszcze dopracowania wielu szczegółów ale już możecie obejrzeć krótki filmik promocyjny:

https://youtu.be/ey0vUZBPB4Y


#2

Po bardzo długim czasie udało się nam wreszcie przygotować pakiet 8-kierunkowych sprajtów dla Unity.
Pakiet dostępny jest już w sklepie Unity Asset Store pod tym linkiem: https://assetstore.unity.com/packages/slug/134177

Kodowa nazwa projektu “Retro FPS Avatars” została ostatecznie zmieniona na “EDSS - Eight Directional Sprite System”.

Tutaj znajduje się tutorial związany z tym projektem: www.youtube.com/watch?v=1S41nHnOyU4