Unity rozszerzenie BoxCollider


#1

unity 2020.0f1

ostatnio zrobiłem proste rozszerzenie do komponentu BoxCollider (aby łatwiej nim manipulować w 3d )

i wszystko działa gdy manipuluje boxColliderem od obiektu który nie jest połączony z prefabem (nie jest prefabem)
wygląda to tak


niebieski kwadrat (aktualne zaznaczenie) , zielone podstawowa wizualizacja z unity , czerwone kwadraty to moj debug który jest nieco mniejszy collidera i posiada środek w odpowiednim miejscu (tzn tam gdzie powinien być)

problem pojawia się przy edycji prefabrykatu :l collider nie jest wyświetlany w odpowiednim miejscu jego wielkość nie jest odpowiednia , i ogolnie podczas zmiany jego środka wielkości zachowuje się w nieprzewidywalny sposób (skacze bądz zmienia pozycje nieliniowo względem liniowej zmiany jakiejkolwiek wartości collidera)

dodam że pozycja collidera po modyfikacji zgadza się z tą w inspektorze, co przedstawia czerwony debug, (pierwszy ss) natomiast przy drugim ss mimo że debug (do konsoli zgadza się z tym co jest w inspektorze) to całość jest wyświetlana w zupełnie innym miejscu

muszę to naprawić a nie za bardzo wiem jak to ugryźć, po wywaleniu mojego rozszerzenia dzieje sie to samo


#2

ok znalazlem powod
obiekt posiadał skale na 200 020 200 :confused: po normalizacji mesh’a wszystko sie naprawiło