[Unity] Wchodzenie do pomieszczenia


#1

Cześć!
Tworzę sobie gierkę 2D, obecnie dopiero zrobiłem kamerę, ruch postaci, animacje.
Tworzę mapę poprzez Tiled2D, i mam pytanie - załóżmy że postać ma wejść do budynku, a wchodząc do budynku ma się otworzyć nowa scena.
Wpadłem na pomysł żeby wykrywanie czy osoba chce wejść było robione na podstawie współrzędnych, tj wejście do budynku ma odpowiednie współrzędne, i jeśli współrzędne gracza = współrzędne wejścia to przechodzimy do nowej sceny. Czy takie rozwiązanie ma sens?
Pozdrawiam!


#2

Najłatwiej pewnie będzie zrobić Collider2D na tym budynku (trigger) i,
OnTriggerEnter2d … SceneManager.LoadScene…
Na podstawie współrzędnych będzie trochę problematyczne, szczególnie jak będziesz chciał coś przestawiać.


#3

I dokładnie tak zrobię. Dziękuję!