[Unity3D][Android] Square Thief - skradanka


#1

Chciałbym zaprezentować pierwszą stworzoną przeze mnie grę w Unity3D, gdzie wcielamy się w kwadratowego złodzieja - stąd nazwa gry. Naszym celem jest dostanie się do pełnego pieniędzy sejfu i ucieczka z miejsca zbrodni. Na naszej drodze napotkamy wiele przeciwności jak lasery, innego złodzieja oraz oczywiście masę strażników.
Oprócz pieniędzy możemy ukraść również diamenty, które mogą (ale nie muszą) pojawić się w wybranym miejscu na obecnym poziomie.
W kryjówce możemy pomnożyć swoje (nie)uczciwie zarobione pieniądze, które przydadzą się nam do zakupu nowego wyglądu.
Gra zawiera (póki co) 30 zróżnicowanych poziomów, które będą oczywiście dorabiane w miarę upływu czasu.

Początkowo będziemy mieć styczność tylko ze strażnikami; kolejno będą dochodzić lasery wyłączane między innymi za pomocą kodu dostępu, który będziemy musieli znaleźć lub wyłączane poprzez nacisk skrzynki na platformę. Pojawi się również wcześniej wspomniany przeze mnie złodziej, który ma ten sam cel co my, jednakże to my musimy być lepsi!
Pozdrawiam i liczę na krytykę.

Link do gry: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.DomBiznesu.ThiefSquare



#2

Jak dla mnie to naprawdę ciekawy pomysł i dość wciągająca gra! Prosta ale z potencjałem.
Niemniej mam kilka uwag:

  • sterowanie strasznie denerwuje. Powinieneś je jakoś przemyśleć/przerobić. Często gdy próbowałem się zbliżyć do ściany gra odczytywała klik za nią i mój kwadrat ruszał wprost na strażnika. To denerwuje. Nie wiem czy mały joystick nie byłby lepszy niż follow za klickiem. Tak samo - choć wydaje mi się, że staje dokładnie na diamencie - często przechodzę koło niego.
  • nie rozumiem opcji ile chce ukrasc? miałoby to sens gdyby kradnięcie większej ilości trwało dłużej ale nie widze różnicy. Mysle też, ze suwak na UI w tym miejscu nie jest najfajniejszy i lepszy byłby jakiś mechanizm klicków lub przytrzymanie odpowiednio długo lub coś w tym stylu
  • chyba przydała by się jakaś minimapka na początku levelu
  • nie wiem czy poziom drugi nie jest za trudny :slight_smile: To takie subiektywne odczucie ale powtarzałem go chyba z 10 razy podczas gdy kolejne przechodziłem za pierwszym czy drugim razem :slight_smile:
  • sądzę, że masz ten sam problem co ja - grafika i UI nie jest Twoją najmocniejszą stroną :wink: Wydaje mi sie, że jeśli myślisz o tej grze poważnie, to powinieneś się dogadać z kimś na jakieś lepsze tekstury ścian no i inny UI, bo ten nie jest najlepszy (tak się wymądrzam choć wiem, że sam zrobiłbym dużo gorszy, niemniej Twój mógłby być lepszy)
  • i dodatkowe pytanie z czystej ciekawości - testowałeś grę na słabszych telefonach? Ja osobiście mam 3 urządzenia z android ze średniej/wyższej półki ale zastanawiam się czy takie tańsze modele pociągną to oświetlenie na znośnych FPSach?

Podsumowując - myśle, że to bardzo ciekawa gra i wymaga tylko trochę poprawek. Dobra robota i pozytyw ode mnie na play store.


#3
  • nie rozumiem opcji ile chce ukrasc? miałoby to sens gdyby kradnięcie większej ilości trwało dłużej ale nie widze różnicy.

Jedyna różnica polega na tym, że wolniej będziemy się poruszać.

Dzisiaj zaktualizowałem poziom drugi, jest znacznie prostszy - zachęcam do pobrania aktualizacji :stuck_out_tongue:

Zdecydowanie do całej reszty masz rację. Jeśli chodzi o grafikę to zdecydowanie jest to moja najgorsza strona i niestety muszę się z tym pogodzić. Grę testowałem na galaxy s4, s7, p9 lite, xperia t3. Faktem jest, że fpsy na galaxy s4 i xperia t3 nie były za wysokie. Niestety nie wiedziałem czym mogę zastąpić efekt latarek(świateł).

Tworzenie tej gry było dla mnie “większym tutorialem”, chciałem przede wszystkim poznać program i jego możliwości.

Dziękuję ja komentarz i ocenę.