[Unity3D] Pivoty


#1

Problem może trywialny, ale żadne rozwiązanie nie pomogło.
Ustawiłem pivoty na modelu (Blender, czołg z kilku elementów), zastosowałem Apply Location/Rotation/Scale tam gdzie było to konieczne.
Importuję do Unity w postaci pliku .blend/.fbx/.obj. Pivoty są zupełnie inne, znajdują się w “centrach mas”. Wyczytałem w sieci, że można stworzyć Empty Gameobject, który będzie spełniał funkcję pivota, a odpowiednie obiekty należy do niego podczepić.
No i tu jest problem, bo Unity (5.6.3) postanawia radośnie wyciągnąć ŚREDNIĄ z pozycji pivotów rodzica oraz podczepionych dzieci. Nie mogę przez to np. prawidłowo zaprogramować obracania wieżyczki.
Coś mi umknęło? Jakieś pomysły? Czy mam coś zmienić w ustawieniach Unity/eksportu z Blendera albo ściągnąć rozszerzenie/asset do silnika?


#2

Dziwne, u mnie pivot to środek rodzica, kiedy nim obracam dzieci obracają się wokół niego.


#3

Może pomoże ci mój poradnik?


#4

Transform Gizmo Toggles ustawione na Pivot/Local?
Bo sytuacja, którą mniej więcej opisujesz (ustawianie pozycji pivota jako centrum bboxa tworzonego z unii rodzica i dzieci), ma miejsce, gdy TGT ustawione jest na Center.


#5

@CyberRon - o to na pewno, mam urwanie głowy z tymi rotacjami i skalą, strasznie wydłuża pracę, dzięki! :slight_smile:

@hardrick - bedę przy kompie to sprawdzę, dzięki za sugestię :slight_smile: Na razie (wczoraj) doszedłem do tego, że pivot jest “uśredniany” tylko w widoku sceny - gdy zmieniam wartości w Inspectorze, obroty są prawidłowe.
EDIT: Faktycznie, było to przestawione. Teraz działa perfekcyjnie. Dzięki za pomoc.