Vampire vs Devil (NES/Pegasus na PC)


#1

Chciałbym zapytać was co sądzicie o pierwszych screenach i krótkim gameplayu z gry nad którą obecnie pracuję. Interesuje mnie przede wszystkim w tym momencie czy podoba wam się styl graficzny projektu.

Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=gdAoIlx3VmY

Screen:

Zapraszam do śledzenia moich postępów nad grą tutaj: http://www.unusualsoft.com


#2

Z racji wieku, wszystkie retro klimaty mi się podobają. Dodaj jakieś animacje w tle, np. świecące świece.


#3

Dzięki za komentarz. Świece nie tylko będą się świecić, ale gdy skoczymy przez płomień, to on zgaśnie i zamieni się w dym.


#4

Główny bohater wygląda jak posadzona roślina, w ogóle nie wygląda;)


#5

Ciekawe skojarzenie, na szczęście w grze postać jest animowana nawet gdy stoi, co powinno ułatwić rozpoznanie który piksel co symbolizuje.


#6

Cutscenka z intra, poniżej będzie dialog Wampira z Diabłem. Grafika będzie zawierała ruchome elementy.


#7

Nowy mini trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Mb0b_ayzIMo

Opinie mile widziane.

Postępy możecie śledzić na moim Twitterze: https://twitter.com/Unusualsoft


#8

Witam!
Ogólnie to kibicuje. Wcześniej widziałem na warsztat.gd ten projekt i fajnie, że się dalej rozwija.
Teraz moje 3 grosze. Płonąca świeca nie powinna być na czarnym tle. W takich platformówkach trzeba grać tzw. “światłocieniem”. Jeśli jest jakieś źródło śwatła to trzeba to odzwierciedlić w grafice tła, a nawet innych elementach otoczenia. Są to dodatkowe godziny roboty, ale efekt jest wart zachodu.
Druga sprawa, to dźwięk i muzyka. Wypadało by aby zrobione były jako chiptune. Na koniec chciałbym zapytać o paletę kolorów - czy korzysta Pan z gotowej czy stworzył swoją od podstaw?


#9

Dzięki za opinię.

Zgadzam się, że światło odgrywa kluczową rolę, dlatego zmieniłem pierwotny wygląd zamku tak, żeby podłoga i ściany nie były jednolicie oświetlone. Poprawiło to moim zdaniem klimat.

Z tym co mówisz jest taki problem, że w założeniu gra ma pozostać wierna stylistyce NES’a. Oznacza to przede wszystkim, że mogę korzystać tylko z palety NES’a oraz muszę brać pod uwagę ograniczenia w kolorach każdego sprite’a i tileseta. Staram się również brać pod uwagę ograniczenia w maksymalnej ilości sprite’ów na ekranie, choć tutaj dopuszczam przekroczenie normy. To wszystko utrudnia zaimplementowanie oświetlenia o którym piszesz, niemniej spróbuję pokombinować z tym i może w jakiś uproszczony sposób to odzwierciedlić, żeby gra wyglądała lepiej.

Muzyka w założeniu ma być robiona tak jak piszesz, przy pomocy FamiTrackera, jednak chciałbym, aby następnie była ubogacona o dodatkowe elementy, by brzmiała lepiej niż na oryginalnym NES’ie.

Korzystam z palety kolorów NES dostępnej w programie ASEPRITE.


#10

superrobinhood
Część screena z gry Super Robin Hood przedstawia o co mi chodziło z tym światłem :).
Ogólnie grafika i dobór palety są w Pana grze całkiem klimatyczne, ale jednak warto jeszcze trochę dopracować sprite postaci. W każdym bądź razie trzymam kciuki i będę śledził postępy.