[WebGL][PC] Wingmod - strzelanka 2.5D, wersja alfa-ale-można-pograć


#1

Cześć!

Od zeszłego roku po godzinach dłubię sobie projekcik w Javascripcie z użyciem WebGLa (three.js). Gierka głównie do prostej odmóżdżającej zabawy - ot latamy i strzelamy do wszystkiego co się rusza. Chciałem jednak wykorzystać wiedzę z branży w której siedzę (webdev) i nie chciałem iść na łatwiznę (stąd 3D a nie rozdzielczość 320x240)… i tak powstał Wingmod. Historia jest nieco dłuższa w sumie ale nie będę zanudzał, nie o to chodzi przecież :wink:

2.5D dlatego że renderer to pełne 3D, ale już silnik fizyczny pod spodem - p2.js - 2D. Trochę jak w pierwszym Doomie… Chodziło o to żeby znośnie wyglądało ale nie utrudnialo sterowania i niepotrzebnie nie obciążało kompa obliczeniami pod fizykę 3D.

Przydałoby mi się nieco opinii, szczególnie od Was - ludzi związanych z branżą. Ciekaw jestem czy warto ten projekt ciągnąć nieco bardziej na poważnie, czy może - bo przecież może być i tak - nie warto, bo “nie mam ręki” do takich rzeczy. Dajcie znać co myślicie, z góry dzięki!

Jako że to WebGL zagrać można od razu o tu:
Wingmod 2 - zagraj

W domyśle gierka kiedyś będzie wrzucona w Electrona (coby móc jakąś monetyzację typu skiny/etc zrobić, bo teraz jak wszystko jest na froncie to niewiele mogę), toteż optymalizacja jest pod PCta i Chrome/Opera. Na Firefoxie też idzie, ale nieco krzaczy, nie wiedzieć czemu, a IE/Edge… jak to IE.

Jak się ktoś chce poznęcać nad kodem - zapraszam tu:

(ino miejcie litość, to “pet project”, na tym projekcie eksperymentuję z rozwiązaniami i stylem kodowania :D)

Jak ktoś chce tylko obejrzeć - zapraszam na YT:

Miłego i z góry dzięki za opinie, pozdrawiam!


#2

Zachęcam do wrzucenia na stronę główną gamedev.pl, instrukcja: https://github.com/gamedevpl/www.gamedev.pl/tree/master/highlights


#3

Wow. Gra się naprawdę świetnie. walka jest dynamiczna i mimo z początkowymi trudnościami w celowaniu szybko można się przystosować. Graficznie dupy nie urywa ale jest przyzwoicie - jestem z tych osób co przekłada dobry gameplay nad graficzne wodotryski. Dźwięk tez jakiś jest - oprócz podstawowego lasera żaden nawet mnie nie drażnił. Zdecydowanie zagrał bym pvp albo koopa na tym silniczku. Oczywiście z rozbudowanym systemem zarządzania statku (przed bitwą) . Polecam do przetestowania osobą które kochają płaskie shootery
:heart_eyes:


#4

No, jak na samodzielną robotę to postarałeś, ja to będę gdzieś w połowie twojego wyniku :confused: .


#5

Dzięki!

@Spicmir: fajnie, że Ci się fajnie grało. O to chodziło :wink:

Co do multi, nie jest to wysoko na liście priorytetów, bo wydaje mi się że jak silnik nie jest od początku zaprojektowany do multi to raczej dupa i dodanie tego później będzie koszmarem… poza tym stary wingmod (bo to druga iteracja) miał multi i w sumie nie wiedzieć czemu było zupełnie do dupy. Tutaj w przeciwieństwie do bardzo wielu innych gier przeciwnicy są znacznie słabsi od gracza; statek ma łącznie 100 hp i przykładowo 30dps podczas gdy typowy stworek jest dobre 10x wolniejszy, ma ~10hp i 6dps… zabicie przeciwnika takiej samej klasy trwałoby po prostu wieki.

Nie mówię nie, ale najpierw są dwie inne rzeczy które zarówno wiem jak zrobić jak i uważam że dużo dadzą - jedno to właśnie zarządzanie statku o upgrady, wynajdywanie nowych rzeczy i tak dalej, a drugie - generator map.

Szkoda że grafika Ci nie podeszła, ale nigdy nie było to moją mocną stroną :wink:
Czy jest coś “oczywistego” do dupy, co idzie poprawić w miarę nie dużym kosztem? Dźwięki po prostu kupię kiedyś profesjonalne i popodmieniam, ale czy tu pomoże pakiet profesjonalnych tekstur? Zresztą tu jest użyty (darmowy) pakiet profesjonalnych tekstur, więc cholera wie czy tych co kupię będę potrafił użyć :smiley:
Jak masz jakiś pomysł jak tutaj wyjść z etapu “dupy nie urywa” na oczko wyżej będę wdzięczny - mam wrażenie że byłoby mi łatwiej zachęcać ludzi do gry gdyby po prostu gra ładniej wyglądała.

@Mosze - Dzięki! :slight_smile:
Co tworzysz? Masz swój wątek tutaj?


#6

Póki co wątku jeszcze nie mam, bo nie jestem programistą i sam nie skończę “całości” projektu, a z moich pomysłów chce zrobić najwięcej jak się da, żeby potem została kwestia kodu do całości. Więc teraz robię jeden, zrobię temat i zabiorę się za drugi pomysł - żebym mógł go z czystym sumieniem zapomnieć :slight_smile: .


#7

Skoro zostałem wywołany do tablicy to lecimy.
Wg mnie do koniecznej zmiany jest dźwięk podstawowego laser.
A jak już jesteśmy przy laserach to dobrze by było nałożyć jakiś efekt podczas wystrzału. Przy uderzeniu wiązki jest ok ale sam wystrzał no echo pusto nic. Kolejna rzecz która na pewno (moim zdaniem) poprawiła by wizualnie grę to smugi szybko poruszających się przeciwników. Powiększyć healbara i shledbar gracza . Przyciemnić trochę zieloną ammo . No i wybuchy… tu trzeba trochę popracować by wyglądały bardziej kosmicznie ( jako ze ruszamy się w 2d możne jakieś pierścienie itd? ) Zmniejszyć AOE rakiet, bo giniecie przez 2 ściany od rakiety to lekkie przegięcie (chyba ze coś mnie w plecy zabiło - nie wiem nie jestem pewien)
Brakuje mi dźwięku statku przy poruszaniu się … wiem ze i tak nie ma szans tego usłyszeć podczas ciągłej kanonady ale na początku cóż… brakuje.
Co do grafiki no jakieś takie płaskie te tekstury ja dla mnie. Szczególnie skał. Fajnie jak by coś tam się działo, bo nie ma nic gorszego od nudnego statycznego tła. A to jest właściwie tło.
Tyle na razie. grałem z 20 razy wiec nie wszystko pewnie wypatrzyłem co bym sam zmienił.
Ale gra się dobrze wiec jest podstawa :))


#8

Okej. Dźwięki - obiecuję kupić i wymienić, narazie lepszego na laser nie mam nic :wink:

Słowo daję przekopałem pół internetu w poszukiwaniu dźwięków i jak bardzo to jest wszystko rzecz gustu wskazuje fakt, że na podstawowy laserek wybrałem ten który… brzmiał wg mnie najlepiej. Nic to, będę miał większy wybór to podmienię, to akurat jest banał.

Efekt podczas wystrzału nawet jest, ale najwyraźniej niewidoczny. Odnotowane do dodania rozbudowania. Wybuchy - tak, nie jesteś pierwszą osobą która to wspomina, jest to też fragment nie ruszany od bardzo dawna, warto więc się nim zainteresować.

Healthbar i shieldbar zostaną jakie są, natomiast pojawi się dodatkowy, duży licznik na górze tam koło amunicji, czy to pod czy obok - w każdym razie tam gdzie jest reszta informacji. Możliwe zresztą że nawet wyrzucę te paski które są koło statku, bo zauważyłem że tam się nie patrzy, patrzy się na górę ekranu - bo i w tamtą stronę się strzela.

AOE ma zasięg taki jaki chciałem, ale efekt graficzny mu nie odpowiada i nie widać odległości na jakiej działa. Działanie przez ściany to druga sprawa i to zdecydowanie wymaga poprawy; do zrobienia.

Dźwięk przy lataniu - pomyślę. To będzie bardzo trudne do zrobienia, bo ten dźwięk będzie słychać niemal zawsze; narazie daję temu niski priorytet.

Smugi szybko poruszających się przeciwników - nie rozumiem szczerze mówiąc, chodzi tutaj o “ogień z silników”? Bo jak chodzi o taki typowy teraz blur effect jak się w grach robi to nie chcę tego, wygląda to wg mnie tandetnie jak np. wystrzelona strzała z łuku ciągnie za sobą białą kreskę. Wiem że tak się robi, ale to jest do bani :wink:
Jak ogień z silnika to za to ok, do przemyślenia.

No i dochodzimy do nudnego statycznego tła. Owszem, zgadzam się że jego jakość jest póki co przeciętna. Pomijając lepszą teksturę i model z większą ilością punktów - bo to akurat jest proste - co może się ruszać na kawałku kosmicznej skały? Mogę od biedy jakąś animowaną lawę dodać, ale to nie ma być Mustafar… Czy może jakieś “doodady” w stylu obracających się anten, migających światełek, etc wystarczyłyby? Tu w ogóle najpierw chyba zrobię system generowania mapy, bo to wpłynie najbardziej na teren. Co z tego że ręcznie wydłubię ładny jak potem się okaże że nie będę potrafił takiego wygenerować.

Podsumowując: Dzięki! Takie sugestie to najcenniejsze porady jakie można dostać przy pracy nad grą!


#9

Mniej więcej mnie zrozumiałeś. Doprecyzuje tylko te smugi - tak chodzi o jakieś gazy wylotowe czy coś w tym stylu. No i tło. Cóż może być lawa mogą być anteny jakieś pompy a nawet jakieś wrota hangaru czy pas startowy. To tylko albo aż tło.


#10

Wyglada zacnie. Keep it up.


#11

Dzięki!

Prace cały czas w toku, na tyle ile robota pozwala :wink:

Najgorzej z tymi dźwiękami… Kupiłem jakiś pakiet od soundmorph, wydałem blisko trzy stówy a wykorzystam parę sampli raptem. Wychodzi na to że bez zatrudnienia specjalisty się po prostu nie obejdzie.


#12

Pograłem chwilkę. Dawno nie grałem w tego typu gry. Pierwsze co zauważyłem to to, że brakuje mi poruszania się tez w górę i w dół :smiley: Ale ogólnie przyjemni mi się grało. Powodzenia dalej :slight_smile: umowa kupna sprzedaży samochodu - polecam.


#13

Jakiś update był gierki? Udało ci się dodać coś nowego?


Kinga Nowa
księgowa Jelenia Góra


#14

O co chodzi z tą umową kupna sprzedaży samochodu? :smiley:

No, ale co do gry to ostatecznie odpuściłem, z kilku powodów:

  • po pierwsze znalazłem robotę w gamedevie, więc mniej mi się chce dłubać wieczorami również w gamedevie
  • po drugie, gra “nie chwyciła” ani razu na twitterze, reddicie ani na forach, co bardzo źle wróży w przyszłości
  • ewentualna monetyzacja gry przeglądarkowej to co najwyżej reklamy, a reklam nie znoszę bardziej niż… czegokolwiek innego; ogółem zawsze kod na froncie można zdeminifikować, obejrzeć i dodać sobie z palca wszystko co się chce
  • przeglądarki robią mi ciągle psikusy typu “hej, od tej wersji naszej przeglądarki wyłączamy Ci ten, ten i tamten ficzer, powodzenia w szukaniu rozwiązania” - szczególnie firefox
  • pisanie gry samemu to zło; nikt jednak nie chciał nigdy dołączyć do projektu

Kiedyś wrócę do gamedevu, ale już nie przeglądarkowego. Przede wszystkim jednak indyk musi mieć fajny pomysł, bo zwykła strzelanka po prostu nie przejdzie w 99% przypadków.

Dzięki jednak za zainteresowanie i przydatne opinie - kto wie, może jednak zmienię zdanie…