[WWW] Rozbudowa w grze po wylogowaniu gracza


#1

Cześć!

Ostatnio zastanawiałem się nad stworzeniem na prawdę prostej gry ekonomicznej… nie dla opublikowania czy zarobku tylko tak dla siebie - dla własnej satysfakcji i nauki.

Myślałem o grze dostępnej przez www - powiedzmy coś na wzór ogame, aby lepiej przybliżyć w czym leży mój problem.

Nie do końca wiem jak poprawnie rozwiązać sytuację, że gracz rozpoczyna budowę budynku, który ma wpływ na produkcję jednego z surowców (ma to jakąś fachową nazwę?).

Próbują to zrobić korzystając z systemu kolejkowania zadań, czyli:

  1. Gracz klika rozbudowę kopalni na 2 lvl - budowa trwa np. 10 min. (po żądaniu rozbudowy wylogowuje się z gry)
  2. Skrypt zapisuje w bazie danych czas rozpoczęcia, zakończenia tej budowy plus inne dane wiążące wpis z graczem.
  3. W tle działa skrypt php (laravel queue), który wykonuje to zadanie gdy czas zakończenia zostanie osiągnięty.
  4. Wykonanie zadania dolicza graczowi surowce do czasu zakończenia kopalni na 2 lvl po stawce kopalni z 1 lvl i zwiększa poziom kopalni na 2 lvl, aby zacząć naliczać surowce po wyższej stawce.

Czy to ma sens? Czy są inne sposoby na to?