Wybór języka programowania do gry


#1

Witam,
chciałbym stworzyć niezbyt skomplikowaną gierkę (rzut izometryczny 2D) z prostą szatą graficzną. Jaki najprzystępniejszy język programowania wybrać? pytam, bo np. by opanować C++ w stopniu pozwalającym do pisania własnych gier potrzeba sporo czasu, może są łatwiejsze języki? co doradzicie ?

pozdrawiam


#2

Cześć,

Jaki jest twój cel ?

Jeżeli po prostu chcesz zacząć to, dzieląc się spostrzeżeniem osoby początkującej, nie ma to znaczenia. Większość powszechnie używanych języków to języki obiektowe lub “prawie” obiektowe. Oznacza to, że na etapie początkującym czy tam średnio zaawansowanym nie poczujesz dużej różnicy pomiędzy językami. W zasadzie do pewnego poziomu są to tylko niuanse.

Zasadniczo wybór języka jest uzależniony od silnika, na który się zdecydujesz. Jeżeli wybierzesz Unity, to będziesz się szkolił w C#, jeżeli UE to C++, jeżeli coś jeszcze innego, to jeszcze inny.

Chyba, że chcesz tworzyć grę w całości od podstaw, no to musi podrzucić ktoś z bogatszym doświadczeniem.


#3

Może to coś pomoże

Biblioteki/Frameworki/Silniki oparte o języki interpretowane/prekompilowane chyba będą do tego co chcesz zrobić dobrym wyborem. Który z nich wybrać to już musisz sam sprawdzić.


#4

słuszne spostrzeżenie. tworzenie własnego silnika graficznego od podstaw to nie jest najlepsze rozwiązanie. zaś chyba wiele gier z wczesnego dostępu powstało na silniku Unity. Więc muszę sobie poszukać jakiegoś dostępnego darmowego silnika graficznego :slight_smile:


#5

Hmm
Ja polecam C++ .Nauczenie się w takim stopniu żeby zrobić pierwsza grę to:
4 tygodnie Cpp + 1 tydzień eksperymentowania z Allegro 5 + kilka ćwiczeń z zapisywania plików tekstowych i obsługi czasu.
Ja indywidualnie zrobiłem właśnie tak
(I nawet gierkę zacząłem pisać ,ale weny brak :frowning: )