Wybór workflowu


#1

Witam,

Który worfklow jest według was lepszy i dlaczego do rozwijania gry 3D?

A) Programiści tworzą mechanikę, którą testują na jakiejś bryle, a następnie na podstawie tego jest tworzony konkretny model i animacje.

B) Tworzone są modele i animacje, które podczas pisania mechaniki programista wykorzystuję.


#2

Hej

Ja wybieram B, lubię mieć już gotowe modele z animacjami, ponieważ często skrypty współpracują z nimi.
Animacja też może mieć wpływ na fizykę czy odwrotnie. Ale to moje preferencje, korzystam z Unity.


#3

Zdecydowanie A.
Bardzo często jedyną rzeczą, którą potrzebuję od grafika jest ‘szkic’. Taka właśnie byle jaka bryła, bez tekstur, ale w 100% funkcjonalna - np posiada wszystkie animacje, childy itp.
Jeśli taki obiekt reprezentuje jakąś nową mechanikę w grze to ja już mogę sobie pisać, grafik w swoim tempie będzie sobie to rzeźbił, skończy to podmieni, sound designer zrobi odpowiednie sample i wpisze je do odpowiedniego pliku.
Poza tym dla grafika często istotne jest jak obiekt wygląda i zachowuje się w grze. Oświetlenie, cienie i inne efekty są zupełnie inne niż w programie graficznym. Dostaje ode mnie build który w 100% obsługuje nowy obiekt i może go szlifować.