Wydanie gry na steam. Podatki itd


#1

Taka sytuacja, przykładowo:
Wydałem grę na steam i sprzedałem 10 000 szt. po 10E, czyli zarobiłem 100 000E, ale musze im oddać 30%.
Grę robiłem w unreal engine, czyli muszę im oddać 5% zysków.

Jak teraz policzyć zyski dla studia?
Czy takie obliczenia są poprawne:
100 000E/1,23= 81 300,81E (tyle zostaje po odliczeniu Vat 23%)
81 300,81E*0,65= 52 845,52E (tyle zostaje po odliczeniu prowizji steam i UE)

Dobrze policzone czy jakoś inaczej należy to obliczyć?


#2

Podpinam się pod pytanie, też mnie to ciekawi (planuję wydać grę na steam).
Wydaje mi się, że swoją działkę Steam odciąga od razu, więc dostajesz przelew pomniejszony o ich dolę.

Niech się wypowie ktoś kto wydał (najlepiej UE4)


#3

10 000 szt. po 10E, czyli zarobiłem 100 000E,

to nie zarobek a obrót, zarobek to powiedzmy że to co zostanie Ci w kieszeni
jeśli prowizja wynosi 5%

to jeśli Steam nie ma VAT 0% to faktycznie 23% należy od tego odjąć

następnie musisz zapłacić od tego co zostanie podatek 19%

i to co zostanie by był Twój zarobek, no chyba że masz inne koszty to inaczej …


#4

Czyli ile mi zostanie wg. tego co napisałem?
Najpierw odliczamy podatki czy prowizje?

Wg mnie kolejność rozliczania to:
-Odliczamy 23% VAT od sprzedaży gry steamowi,
-Następnie odliczamy 30% prowizji dla steam,
-Od tej samej kwoty co odliczaliśmy prowizję dla steam odliczamy prowizję dla UE (i innych o ile istnieją),
-Dopiero od tego co nam wyszło odliczamy podatek (chyba) dochodowy 19%,

No wydaje mi się to logiczne, ale żyjemy w PL, gdzie nie wszystko jest logiczne :smiley:.

Wychodzi (100 000/1,23)0.650.81= 42 804,87


#5

100 000E to wartość brutto sprzedaży
jeśli od tej kwoty zapłacisz prowizję 5%
czyli zostaje 95 000 E
od tej kwoty płacisz 23% VAT
czyli zostaje 77 235,77 E
od tej kwoty płacisz podatek MINUS kwota wolna od podatku
orientacyjnie zostanie Ci 62 500 E


#6

Do US odprowadzacz różnicę VATu należnego i naliczonego, czyli (VAT_z_zysku -VAT_z_kosztów) - jak wyjdzie dodatni to płacisz, jak ujemny to Ci zwracają.
Jak zarobiłeś 100K euro, to zainwestuj 200 pln w biuro rachunkowe. Aby wszyskie prowizje (steam) i licencje (Unreal) zliczyć do kosztów, musisz mieć na nie fakturę (jeśli podmioty są zagraniczne to będziesz musiał mieć międzynarodowy NIP. Chyba.) . Z początku na pewno nie będziesz VATowcem (i im dłużej tak zostanie tym lepiej). VAT odprowadzasz dopiero po przekroczeniu określonej stawki ( nie pamiętam ile, chyba 20k przychodzu miesięcznie ). Po czwarte - jak wspomniałem, nie cackaj się z tym, tylko wynajmij księgową. To naprawdę niewielkie pieniądze, a nerwów zaoszczędzisz mnóstwo.


#7

No właśnie, wszyscy zakładają, że płaci się VAT, ale przecież na steam można również wydać jako osoba fizyczna. Wtedy płacimy PIT od tego co zostanie po rozliczeniu ze steamem i unrealem?

EDIT: anuluję pytanie, odpowiedziałeś na nie w innym wątku :smiley:


#8

No dokładnie. Całą kwotę faktury - razem z VAT, wliczasz w koszt. BTW, jak piszesz w domu, to w koszt możesz wrzucić np.: rachunki za prąd ( ale musisz mieć umowę wynajmu, lub użyczenia ). Tak czy siak - jeśli czaszynasz na tym zarabiać, najlepiej pogadać z księgową.