Zapowiedź gry z gatunku visual novel "Singular Matter"

gamedev

#1

Cześć wszystkim, jestem Michał, osobnik z jednoosobowego studia developerskiego Spikeprojects.
Lubię tworzyć grafiki, animacje i gry.

Chciałbym przedstawić mój nowy projekt o nazwie Singular Matter. To krótka visual novel Sci-fi o losach trzech naukowców doświadczających bardzo niepokojących zjawisk po wypadku w Instytucie Badań nad Alternatywnymi Energiami. Grasz jako jeden z nich. Gdy historia się rozwija, zanurzasz się w mroczne zakamarki ludzkiej psychiki, postapokaliptyczny świat i odkrywasz straszną prawdę o wszechświecie w którym przyszło nam żyć.

Oto aż jeden screenshoot (zły system nie pozwala na więcej) :wink:

Więcej informacji na moim blogu http://spikeprojects.blogspot.com/

Singular Matter trailer:


#2

Przepuszczałeś zdjęcia przez jakiś filtr i robiłeś fotomontaże?


#3

Fajny styl, przypomina mi trochę ruthless.com


#4

No cóż, jeżeli już o tym wspominasz to tak to prawda. Starałem się korzystać w jak największym stopniu ze zdjęć, które sam zrobiłem a następnie podczas moich wielokrotnych podróży. Oczywiście nie byłem w stanie zdobyć zdjęć, które odnoszą się stricte do sci-fi gdzie zaawansowana technologia musiała grać główną rolę. Jest jednak ich stosunkowo niewiele. Mocno pracowałem nad nimi by nie przypominały zdjęć, które można znaleźć w sieci. Jeżeli chodzi o inne obrazy zostały wykorzystane poprzez zaawansowane wyszukiwane google gdzie licencja pozwalała na użycie obrazów z modyfikacją lub bez. Sam też modyfikowałem te zdjęcia by pasowały do opowiadanej historii i starałem się w największym stopniu uniknąć jakichkolwiek zarzutów o łamanie prawa autorskiego. Korzystając z muzyki używałem klipów freeware. Oczywiście wszystkie zaczerpnięte obrazy i pliki zostaną wraz z linkami umieszczone w sekcji “credits”.


#5

(wpis wycofany przez autora, zostanie automatycznie usunięty za 24 godziny, chyba że zostanie oflagowany)


#6

(wpis wycofany przez autora, zostanie automatycznie usunięty za 24 godziny, chyba że zostanie oflagowany)


#7

Po zebraniu wystarczającej liczby zdjęć, aby opowiedzieć historię, nadałem jej pewien styl. Świat, który widzimy, to świat, widziany oczami protagonisty (Jima). Ponieważ cierpi na derealizację, która powoduje ciągłe wrażenie, że wszystko dookoła jest jak płaskie rysunki 2D sądzę, że to dobrze koresponduje z punktem widzenia gracza.

Jeżeli chodzi o tworzenie obrazów, lokacji itp. był to długi proces prób i błędów, mający na celu uzyskanie pożądanego efektu wizualnego.
Prawie wszystkie obrazy przeszły przez skrypty Paint Shop Pro, potem bawiłem się różnymi suwakami, aby nadać każdemu obrazowi dokładny nastrój, a następnie użyłem AKVIS Sketch, aby nadać im nierealny szkicowy wygląd. Następnie pracowałem w Infinite Painter przy pomocy tabletu aby wyostrzyć niektóre fragmenty obrazów.


#8

Singular Matter jest pod wpływem obu gatunków science fiction, hard science fiction i soft science fiction.

Hard science fiction to gatunek charakteryzujący się jak najwierniejszym odzwierciedleniem rzeczywistości naukowej i stawiający w dużym stopniu na prawdopodobieństwo i logikę i nauki „twarde” (na przykład fizykę, astronomię czy chemię).

Soft science fiction odnosi się do nauk „miękkich”, przez co rozumiem nauki społeczne antropologię, socjologię lub psychologię itp.,

Aspekty Hard Science Fiction w grze

Od dawna fizycy dążyli do odkrycia tzw. MATERII EGZOTYCZNEJ. Są to hipotetyczne cząstki i stany materii, które mają „egzotyczne” właściwości fizyczne, które naruszałyby by znane prawa fizyki, na przykład cząstka o ujemnej masie itp.

Miękka science fiction w grze

To przełom dokonany przez trzech wybitnych naukowców. Problem z Singular Matter dotyczy głównie rządu Stanów Zjednoczonych Europy. Rząd odczuwa presję aktywistów, aby zbudować nowe, bezpieczne reaktory jądrowe. Ale pośpiech nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza jeśli nie wiesz, co robisz i jaki koszmar możesz sprowadzić na świat. Ta egzotyczna materia może mieć nieprzewidziane skutki dla ciała i mózgu osób wystawionych na jej wpływ. Co bardziej zaskakujące, każdy narażony na kontakt z materią osobliwą reaguje w zupełnie inny i dziwny sposób…


#9