Zbieramy osoby do zespołu

gamedev

#1

Cześć!

Na początek się przedstawię, jestem Michał, mam 19 lat i zajmuje się programowaniem i czasami grafika i interesuje się tworzeniem gier. Jeśli chodzi o grę to gra będzie polegała na przetrwaniu, czy będzie miała koniec tego jeszcze nie wiem, rozgrywka będzie się toczyła na innej planecie, dostaliśmy się na nią po przez awarię wwzystkich silników i musieliśmy przejść do kapsuły ratowniczej ( Nasz prom kosmiczny czy też statek będzie dryfował w kosmosie, rozgrywka będzie się toczyła na kilku wyspach 4-5, jedna na prawdę dużą i reszta malutkie, będzie też możliwość rozbudowy na lądzie jak j pod woda, coś jak w Subnautice ale nie do końca. Gra bedzie posiadała prawdopodobnie “pory roku” gdzie woda będzie zamarzać a gracz będzie musiał wracać do ciepłych miejsc żeby się ogrzać. W grze będą stworzenia na lądzie i pod wodą. Gra bedzie bardzo rozbudowana jakby nie patrzeć lecz chciałbym na początku zrobić chociażby bez żadnych tekstur itd. taki prototyp gry, następnie będę planował zainwestować trochę pieniędzy w dokończenie gry i jej wydanie.

Jeśli chodzi o osoby jakich szukamy to są to osoby, które specjalizują się w:

• ̶3̶D̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶c̶ ̶D̶e̶s̶i̶g̶n̶e̶r̶,
• Animator 3D,
• ̶K̶o̶m̶p̶o̶z̶y̶t̶o̶r̶/̶S̶o̶u̶n̶d̶ ̶D̶e̶s̶i̶g̶n̶e̶r̶,
• ̶P̶r̶o̶g̶r̶a̶m̶i̶s̶t̶a̶ ̶C̶#̶.
• Concept artist.

Projekt jest wielki tak jak pisałem, lecz na początek chodzi głównie o sam prototyp gry, potem “gra” zacznie się już na poważnie. Zapomniał bym dodać, że praca nie jest płatna tylko traktowana jako praca hobbystyczna, po zrobieniu co najmniej tego prototypu jeśli będzie na prawdę super to zaczniemy podpisywać umowy, więc osoby poniżej 18 roku życia odpadają.

Myślę, że powyższe informacje powinny wystarczyć, w razie jakichkolwiek pytań bądź zastrzeżeń proszę śmiało pisać.

Osoby zainteresowane proszę o wysłanie swojego portfolio lub swoich najlepszych prac, mowa tutaj o osobach specjalizujących się w grafice, animacjach i modelowaniu.


#2

To ja ci poradzę, żebyś na początek taki prototyp stworzył sam, ostatecznie w parze z jakimś grafikiem a dopiero potem, jak będzie to miało ręce i nogi zacznij szukać reszty zespołu. Dodatkowy programista jeszcze długo nie będzie ci potrzebny, chyba, że sam jesteś za słaby, żeby ruszyć taki projekt, ale w takim wypadku nie powinieneś się za niego w ogóle brać. Kompozytor to końcówka projektu a tłumacz to wręcz ostatni tydzień przed wydaniem gry :wink:


#3

Z programista po prostu czasami będzie potrzebny ponieważ mnie czasami nie ma i zawsze od pt do niedzieli, Kompozytor i tłumacz to w sumie chodzi mi o to, żeby “ktoś był” i nie szukac na ostatnią chwilę a ciężko ich znaleźć i mieć do nich kontakt. Co do stworzenia samemu, w parze no to tak nie szukam jakoś z 20 osób ale ktoś od grafiki i modelowania by się przydał jakby nie patrzeć, resztę osób to masz rację, potem zacznę szukać. Dzięki za radę :wink:


#4

Mylisz się. Dźwiękowców i kompozytorów chętnych do współpracy jest tylu, ze im bardziej zaawansowany i lepiej wykonany projekt, tym lepszego specjalistę będziesz mógł zwerbować. Ciekawskim polecam sprawdzenie kto robi dźwięk do mojego Skullstona :wink:
Ogólnie - im bardziej zaawansowany projekt tym większe szanse na to, że dołączą doświadczeni ludzie, więc na prawdę opłaca się samemu przedzierać pierwsze szlaki. A jeśli nie masz doświadczenia to zacznij od czegoś małego. Mały, ale skończony projekt jest dużo więcej wart niż duży, ale rozgrzebany i bez widoków na finisz. Jeśli nigdy dotąd nie robiłeś gier a sądząc po wieku to i programista z ciebie niedoświadczony (o wiek się nie obrażaj bo mam 2x tyle wiosen co ty) to na prawdę sugeruję na początek coś małego, najlepiej do zrobienia samemu.


#5

gddoc spisany ? bo skoro to wielki projekt to domyślam się że tak.
C# to domyślam się ze unity ale łamane jest na programistę silnika wiec czy mam zamiar robić własny ?


#6

Czemu C# to od razu Unity? Ja po prostu wolę C# i sam chciałbym też robić przy silniku Ale po powrocie i przespaniu zrozumiałem, że na silnik o wiele za wcześnie więc się go pozbyłem. Dzięki za wspomnienie o tym :wink:


#7

Cześć! Kiedyś dużo dłubałem w Unity i dosyć dobrze go umiem. W C# programuję kilka ładnych lat i myślę, że jako odskocznią od pracy fajnie by było zająć się takim niekomercyjnym projektem. Jeśli byłbyś zainteresowany to zapraszam na https://mateusz-nejman.pl/ lub napisz po prostu na priv.