Zespół do gry ekonomicznej 2d fantasy - zdobądź pierwsze poważne doświadczenie


#1

Cześć!

Jestem początkującym developerem oraz ilustratorem. Mam doświadczenie z pracą nad grami planszowymi oraz z programem Clickteam Fusion. Chciałbym jednak przejść na nieco bardziej profesjonalny level. Na początek za cel obrałem sobie stworzenie gry 2D na PC (platforma dystrybucji: Steam), która wybije się spośród milionów innych i da nam rozpoznawalność.

Rozpisałem projekt na prostą grę strategiczno-ekonomiczną o uproszczonym sterowaniu (inspiracje: Majesty, Banished). Całość ma miejsce w bogato opracowanym, autorskim świecie - klimaty starożytno - egzotyczne, bogato zakrapiane fantasy. Trochę retro.

Poszukuję ludzi do zespołu, którzy podejdą do sprawy poważnie i realistycznie - są gotowi systematycznie poświęcać trochę swojego wolnego czasu na pracę nad projektem i doprowadzić go do końca.
Ewentualny zarobek - wiadomo - będzie zależał od naszego podejścia, zaangażowania i osiągniętego profesjonalizmu. Podzielimy się po równo lub zainwestujemy w kolejne produkcje, ale na tym etapie nie jest on najważniejszy. Chodzi nam głównie o zbudowanie silnego, zgranego zespołu i wydanie czegokolwiek, aby budować fundament pod przyszłe sukcesy, zdobyć doświadczenie całego procesu i osiągnięcie do portfolio. Stawiam na luźną atmosferę i pracę zdalną, ale transparentną - pracą dzielimy się z wszystkimi.

W zespole na start potrzeba dwóch osób:

  • programista - środowisko: zostawiam Ci wybór - ważne, byś miał pewność, że poradzisz sobie z takimi wyzwaniami jak generowanie wiarygodnie wyglądającej mapy, wyszukiwanie ścieżek, AI przeciwników - głównie chodzi o dyplomację, oraz system zarządzania poszczególnymi mieszkańcami - ich motywacje, morale, lista zadań do wykonania. No i optymalizację.
  • grafik i animator 2D - animacje nie muszą być dokładne, ważne, by były nieirytujące i w miarę przekonujące. Ważniejsze od ludzi będą tu budynki i środowisko. Klimat, jakiego szukam, to grafika czysto rastrowa, lekko brudna i mroczna, choć zdolna również do ukazania piękna cudów architektury. Nie musi być bardzo szczegółowa, ale musi być przekonująca. Jestem otwarty na indywidualny styl grafika - dzięki temu gra zyska niepowtarzalność.

Kiedy projekt przybierze na tyle zaawansowane wymiary, że uzyskamy pewność, że go wydamy, poszukamy sobie jeszcze dźwiękowca i marketingowca (a może sami to ogarniemy? :slight_smile: ).

Jeśli czujesz, że może to dla Ciebie być fajna i rozwijająca przygoda, napisz do mnie na info@jakubkozak.com. W mailu zamieść CV oraz napisz mi więcej o sobie, np. jakie Ty masz oczekiwania od projektu. Im więcej info, tym łatwiej będzie mi wybrać odpowiednie osoby do teamu.

Daję dużą autonomię, zależy mi na zaangażowaniu emocjonalnym w projekt. Niech budzi pasję i daje naturalną radość :wink:
Kuba


#2

@Zawieszony Jakie zadania są przypisane do Ciebie?


#3

W skrócie, project management.
W detalu, nie licząc pomysłu i całej merytoryki, na ten moment będą to opracowanie dokumentacji, szczegółowe rozpisanie projektu na mechaniki i poszczególne taski, kwestie administracyjne, koordynacja, concept arty, część grafik, utrzymanie spójności projektu, najważniejsze testy itp. Wiem, że z czasem będzie coraz więcej spraw i problemów do ogarniania, o których nie mam jeszcze pojęcia, np. związanych z dystrybucją gry na Steamie, biurokracją itd. Chcę się nauczyć całego procesu projektowego gry.